marți, 31 martie 2015

Pate de linte, ciuperci şi măsline


Astăzi vă propun un pate vegetal făcut din linte, ciuperci de pădure şi măsline negre. Eu am folosit linte roşie şi ciuperci de pădure (congelate) culese de mine şi de ungur, în vară, însă puteţi folosi şi ciuperci din comerţ, deşi nu va avea acelaşi gust. Cu un astfel de pate mi-am delectat prietenii în weekend-ul trecut, asta dacă au fost destul de oneşti :D
Reţeta aceasta aparţine Saffron and Dates (însă am românizat-o pe ici, pe colo) şi o trimit Paulei de la Enjoy Dessert pentru provocarea secretă a lunii martie.



























Ingrediente: 
- 2 căni de linte
- 5 căţei de usturoi
- 1 ceapă medie
- cam 300-400 g ciuperci
- 1 mână de măsline negre fără sâmburi
- 1/2 cană de ulei presat la rece
- condimente (sare, piper, chimen)

Paşii:
1. Lintea se spală în multe ape (vreo 10) şi se lasă în apă peste noapte. A doua zi se pune la fiert.
2. Între timp, se dezgheaţă ciupercile sau se spală şi se taie cele cumpărate. Se curăţă şi se taie şi ceapa şi usturoiul.
3. Se căleşte ceapa, după care se adaugă ciupercile tăiate şi se lasă pe foc până acestea lasă toată apa şi se şi evaporă. La final se pune usturoiul şi se amestecă. Se pune deoparte tigaia şi se lasă la răcit.
4. Scurgeţi din apa în care a fiert lintea (eu nu am scurs destul şi a rezultat un fel de supă cremă mai groasă), iar peste ea turnaţi tot conţinutul tigăii, dar şi uleiul şi măslinele negre. Eu am uitat de ele şi le-am pus la sfârşit, tăiate mărunt, astfel că le-am simţit mai bine. Tot răul e spre un bine :D Şi dacă tot e momentul adevărului vă spun că am uitat şi de ulei. Apoi cu un blender sau un mixer vertical pisaţi toată compoziţia până se obţine o pastă fină. Am condimentat cu sare, piper şi chimen măcinat. Se poate servi cu pâine prăjită sau lipie sau de ce nu, doar cu legume.

Verdict: După cum v-am spus în descrie am uitat să scurg apa de pe linte, am uitat să pun măslinele la timp şi am uitat şi de ulei, însă am completat cu ciuperci de pădure, şi chimen măcinat, aşa că a fost delicios.

Poftă bună!
Laura

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Paul, scuze, ti-am sters comentariul din greseala.

    RăspundețiȘtergere
  3. Thank you for sharing this informative blog with us. Your blog is very useful for us.If you are looking for cdr writing services . If you are an aspiring engineer looking to migrate to Australia, the Competency Demonstration Report (CDR) is a critical document in your application for Skilled Migration. A well-crafted CDR is essential for demonstrating your engineering skills and qualifications to the assessing authority, Engineers Australia. In this context, professional cdr writing services in Australia play a crucial role in ensuring your success.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips