joi, 24 ianuarie 2013

Salată cu somon şi vinegreta asiatică şi anatomia unui sandwich




 
Această postare îi este dedicată, într-un fel, lui Alex, colegul nostru, al meu şi al d-nului H. Şi camerei lui, un Sony Alpha cu care am făcut pozele de mai jos.

Am început cu vinegreta.




Apoi am asamblat salata.











Salata am mâncat-o eu dar a trebuit să îl hrănesc şi pe d-nul H (apropo, urăşte să îi spun aşa) şi i-am făcut un sandwich.






Ingrediente ( pentru o porție):
Pentru salată:
- 2-3 frunze salată (eu am folosit salata romană)
- 1/3 avocado
- o bucată castavete
- o felie mare pomelo
- 2 felii somon afumat

Pentru vinegretă:
- un sfert ceapă mică
- 1 lg ulei
- 2 lg oţet
- 1 fir de mărar
- 1/2 lgţ ghimbir macinat
- 1 lgţ sos soia
- sare

Pentru sandwich:
- cremă de brânză
- 1 frunză de salată tăiată
- cotlet de porc afumat, crud
- brânză cu chimen
- castravete

Pasii:
1. Se amestecă ingredientele pentru vinegretă într-un vas.
2. Se taie legumele şi salata în bucăţi potrivite. Se feliază somonul. Se aşează toate într-un bol.
3. Se pune vinegreta peste salată şi se amestecă bine.
4. Sandwich: oricine cred că poate 'asambla' un sandwich.

Ştiaţi că...
Vinegreta (sos pe bază de ulei şi oţet) clasică conţine şi muştar, preferabil Dijon? Eu nu ştiam. Iar termenul 'vinegretă' derivă din franţuzescul 'vinaigre' care înseamnă oţet. Pe asta o ştiam sau cel puţin o bănuiam.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips