vineri, 25 ianuarie 2013

Chec cu merișoare și portocală

 
Sau cranberry orange bundt cake. Pentru că am umat o rețetă americană.
 

 
Cred că am făcut o obsesie pentru merișoare. Parcă în orice prăjitură aş pune merişoare.
 



 
Aluatul poate fi unul clasic, de chec. Eu am pus însă smăntână în loc de lapte.


Problema cu blaturile de genul ăsta e că trebuie amestecat untul cu zahărul la început, până devine compoziția cremoasă. Ei bine, mie nu-mi devine niciodată cremoasă.  Se taie/brânzește, nici nu știu bine ce i se întâmplă. Dar cremoasă nu e cu siguranță. Aveți sugestii?


 
Am folosit pentru prima dată tava de silicon. A fost interesant.... tot verificam cuptorul sa vad dacă nu cumva mi se topește tava. După cum era de așteptat nu s-a topit :)) Și a ieșit o formă așa de frumoasă checul meu....




D-nul H a mâncat jumătate din acest chec în seara în care l-am făcut. Şi apoi, nevinovat, mi-a spus că data viitoare să folosesc o tavă mai mare.







 
Ingrediente:
- 180 g unt
- 3 ouă
- 400 g făină
- 3 lg mari smâtână
- 1 plic zahat vanilat + 1/2 lgț esență vanilie
- 1 jumătate portocală (și sucul și coaja, răzuită)
- 1 lgț praf copt
- 2 căni merișoare
- (opţional) zahăr pudră pentru ... pudrat

Pașii:
1. Se mixează untul cu zahărul tos și cu zahărul vanilat.
2. Se adaugă ouăle și se amestecă iar, preferabil cu mixerul.
3. Se adaugă esența de vanilie, smântâna, coaja și sucul de portocală. Se amestecă în continuare.
4. Se adaugă făina, amestecată cu sarea și praful de copt. Se amestecă cu o spatulă pănă se încorporează bine.
5. Se pun merișoarele. Se amestecă încet, tot cu spatula.
6. Se pune compoziția într-o tavă tapetată cu unt/făină/hârtie de copt. Pentru tăvile de silicon nu e nevoie de nici una din acestea.
7. Se coace la 180C cam 50 min - 1h sau până când trece testul scobitorii. 

Verdict:
Trebuia pus mai mult praf de copt căci avea o consistenţă cam umedă. Adevărul e că şi merişoarele, nefiind decongelate complet, au lăsat multă apă. În rest, a fost destul de bună. Acrişoară, aromată şi ... nepufoasă (aici imi imaginam că voi scrie 'pufoasă', înainte de a face prăjitura; n-a fost să fie).

Observaţii:
O şmecherie pe care o fac des la prăjituri este să folosesc praf de turmenic. Le dă o culoare galbenă, foarte frumoasă de parcă aş fi folosit ouă de casă. Adevărul e că nici cu ouă de casă nu mai iese aşa galbenă că nici oăle de casă nu mai sunt ce-au fost...


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips