vineri, 5 iulie 2013

Iuţari şi alte ciuperci de pădure prăjite - experiment

























Am denumit postarea aceasta experiment pentru că iniţial am vrut să prăjesc doar iuţarii, care erau de altfel un experiment în sine, pentru că mereu i-am prăjit pe grătar şi nu în ulei. Dar pe lângă asta, am fost luată de val şi am prăjit toate ciupercile culese. Astfel de ciuperci sunt foarte perisabile, iar în congelator nu mai am loc de ele, aşa că am hotărât să le prăjim pe toate. Dar ce faci atunci când stai la bloc şi vrei să găteşti ciuperci prăjite. Iei o tigaie potrivită, adaugi câţiva stropi de ulei şi pui în ea ciupercile spălate anterior. 

ATENŢIE! Nu culegeţi ciuperci pe care nu le cunoaşteţi!
Dar să vedem ce ciuperci avem aici. Tot ce vedeţi în imaginea de mai sus am cules cam într-o oră, undeva pe Valea Arieşului. Majoritatea ciupercilor sunt iuţari, cei care au numărul 1, denumiţi ştiinţific Lactarius piperatus. Această ciupercă apare ca şi necomestibilă în mai multe cărţi datorită gustului amar, dar după prăjire vă pot asigura că este cea mai bună ciupercă prăjită pe care am mâncat-o. La numărul 2 avem Clytocybe odora, o ciupercă cu miros de anason, care din această cauză figurează ca necomestibilă, nu din cauza toxicităţii. A treia este o Russula cyanoxantha, sau vineţica-porumbeilor cum i se mai spune în popor, o ciupercă foarte bună, cu "carnea" tare. Numărul 4 este ocupat de binecunoscuţii gălbiori (Cantharellus cibarius), una din cele mai gustoase ciuperci. Numerele 5 şi 6 sunt hribi, Boletus aereus, respectiv Boletus edulis. Iar florile sunt garofiţe sălbatice :)

























Şi aveţi grijă cu uleiul! Eu am şi flambat puţin ciupercile :D






























Ingrediente:
- ciuperci (cât de multe)
- brânză de burduf
- sare
- ulei (opţional)

Paşii:
1. Se spală şi se curăţă ciupercile.
2. Dacă le pregătiţi în tigaie puneţi puţin ulei, apoi brânză şi sare după gust.

Verdict: Dacă aveţi posibilitatea de a prăji ciuperci afară pe grătar, atunci alegeţi acea variantă.
            Iuţarii cu brânză sunt cei mai buni. 
            Russula, bună şi ea. 
            Gălbiorii sunt buni sub orice formă.
            Ciupercile cu miros de anason au revenit ungurului meu :)) E încă viu.
            Însă hribii nu-s buni deloc aşa, nu se prăjesc bine, iar la final e un fel de spuma uleioasă.


Poftă bună!
Laura

11 comentarii:

  1. Eu nu ma pricep, le cumpar doar din supermarket!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu ador ciupercile de padure prajite , dar neaparat sa fie si ecva usturoi pe langa !! ;)Am sa incerc si varianta cu branza , m-ai facut curioasa !
    Nici eu nu le cunosc pe toate .Prin padurile noastre am gasit bureti de fag , craite , palaria sarpelui si hribi , iar pe blog am cateva informatii despre :http://catkitchen.wordpress.com/2012/05/22/buretii-de-fag-m-au-facut-fericita/ si http://catkitchen.wordpress.com/2012/10/13/frumoasele-craite/ .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In zona noastra se prajesc iutarii pe foc, afara si se pune branza de burduf pe deasupra. Bunicii mei preparau mereu iutarii asa.

      Ștergere
  3. Suna bine .Am sa incerc si eu cu prima ocazie cand gasesc !! Mi-ai facut o pofta ..... numai la ciupeci visez deja si sa stii ca tu esti de vina ptr asta !! :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm, ce bine arata ciupercile astea! Eu nu ma pricep deloc la ciuperci, asa ca le cumpar doar de la magazin. Imi aduci aminte de Adina cu postarea asta. Nu ca n-ar fi avut ea grija sa se bage in seama pe-aici. :)))
    Ea e cea mai buna prietena a mea de un an incoace. Va pup pe amandoua, ciupercareselor! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e cel mai bine, sa nu le culegi daca nu le cunosti. Te pup!

      Ștergere
  5. Incearca sa pui Clytocybe odora la zacusca, taiata cubulete mici... E foarte buna (asa puna mama). Partea faina e ca nu se inmoaie si da o aroma aparte.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips