vineri, 4 aprilie 2014

Prăjitură Linzer


Astăzi, fiind vineri, m-am gândit să vă răsfăţ cu o prăjitură şi nu de oricare, ci austriacă. Prăjitura Linzer se face uşor şi este foarte probabil să ai toate ingredientele necesare deja acasă. Dacă ai făină, puţin iaurt, 2 ouă, un borcan de gem, nişte unt sau margarină (în cel mai rău caz), nucă şi praf de copt, atunci sigur poţi prepara o delicioasă Prăjitură Linzer. Eu am făcut varianta Bărbatului la cratiţă, care e puţin diferită faţă de reţeta originală şi în plus nu am folosit zahăr.
Se spune despre această prăjitură că ar fi cea mai veche prăjitură din lume, datând din secolul al XVII-lea.


Ingrediente

Modul de preparare al aluatului

Finalizarea prăjiturii




Ingrediente:
- 2 ouă
- 200 ml iaurt
- 200 g unt (eu am avut doar margarină)
- 1 borcan gem
- 200 g nucă
- 700 g făină (sau mai multă)
- 1 praf de copt

Paşii:
1. Se sparg ouăle şi se amestecă cu iaurtul. Se topeşte margarina sau untul, la bain marie şi se adaugă amestecului anterior.
2. Făina se amestecă cu praful de copt şi se pune treptat în amestecul de ouă.
3. La final, va rezulta un aluat destul de tare pe care îl întindem cu sucitorul. Se pune hărtie de copt în tavă. Tăiem capetele după forma tăvii, astfel încât să rămână cam o treime din el. Acest rest de aluat se pune în frigider. Apoi, se introduce blatul la cuptor pentru aproximativ 30-40 de minute, în funcţie de cuptor. Trebuie să treacă testul scobitorii.
4. În timp ce blatul stă la cuptor, se mărunţeste nuca şi se amestecă cu gemul (eu am folosit gem de căpşuni cu rubarbă) şi se dă pe răzătoarea mare aluatul din frigider. Dacă nu e destul de tare se mai adaugă făină.
5. Când este pătruns blatul, se scoate din cuptor, i se pune deasupra gemul, iar peste gem se adaugă aluatul mărunţit. Se mai introduce la cuptor prăjitura pentru 10-15 minute, până s-au rumenit şi bucăţelele de aluat. 

Verdict: O prăjitură din Austria, foarte gustoasă şi uşor de făcut. Nu aveţi cum să daţi greş, dar uimiţi-mă :P

Poftă bună!
Laura

3 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips