luni, 14 octombrie 2013

Ardei umpluţi cu legume (de post)


Întotdeauna mi-au plăcut  ardeii umpluţi, chiar dacă mama îi umplea cu orez şi carne. Eu, în schimb, nu sunt o aşa mare iubitoare de carne şi prefer să mănânc "de post", cum spune ea. 
Este prima dată când gătesc ardei umpluţi şi deşi s-au cam împrăştiat în toată oala, sunt foarte mândră de ce am produs :D , mai ales că am îngrijit cu mâna mea toate aceste legume, o vară întreagă, în afară de orez (dah!? nici chiar aşa) şi ciuperci.

Ingredientele


Călirea cepei, ardeilor şi ciupercilor
Adăugarea dovleceilor, morcovilor, a orezului şi a bulionului


Umplutul ardeilor

Ingrediente:
- 10 ardei
- 1 dovlecel (eu am mai folosit încă 1, dar l-am umplut)
- 1 morcov
- 3 cepe
- 200 g ciuperci
- 200 g orez
- 1 kg roşii
- puţin ulei
- pătrunjel frunze
- sare şi piper

Paşi:
1. Se taie mărunt, sau pe rărătoare: ceapa, 1 sau 2 ardei mai mici, dovlecelul fără sâmburi şi morcovul. Roşiile se dau prin blender şi se fac suc.
2. Se pune ceapa la călit în puţin ulei. Când aceasta a devenit translucidă, se adaugă ardeiul tăiat mărunt, apoi ciupercile, apoi dovlecelul şi morcovul, pentru ca la final să se toarne orezul. Se amestecă energic şi se stinge cu puţin suc de roşii. La acest pas orezul nu trebuie să fiarbă, doar să prindă gust. Se potriveşte de sare şi piper.
3. Se curăţă ardeii de seminţe şi se taie capacul de deasupra. Îl puteţi arunca sau îl puteţi folosi ca şi capac pentru umplutură. Eu l-am păstrat şi am primit mustrări :P
4. Se pune compoziţia de legume cu orez în ardei şi se pune căpăcelul deasupra (dacă l-aţi păstrat). Se aşează ardei vertical în oală. Să vă alegeţi o oală în care numărul ardeilor face ca toţi să stea vertical.
5. Se toarnă peste sosul de roşii la care se adaugă sare şi piper, pătrunjel, poate şi apă şi se lasă la fiert până când ardeii sunt fierţi, iar orezul fiert.

Verdict: Gustoşi, mai ales că nu au carne, însă am primit mustrări de la ungurul meu de ce am lăsat căpăcelul ardeiului.

Poftă bună!
Laura

13 comentarii:

  1. Nu pot rezista la o asa reteta! Arata senzational!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am mai mancat ardei umpluti de-o vesnicie !! :((

    RăspundețiȘtergere
  3. Perfecti pentru postul care vine, dar si pentru cei care vor sa manance pur si simplu fara carne!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e! Mai ales ca nutritionistii ne spun ca ar trebui sa mancam carne doar 1-2 zile pe saptamana.

      Ștergere
  4. Sunt gustosi intr-adevar, nu refuz nici eu o portie de la tine!

    RăspundețiȘtergere
  5. O mica corectura - eu nu fac niciodata ardeii umpluti cu carne ci numai cu legume si zarzavaturi - ce am prin camara. Capacul il fac din felii de rosii. Insa e un mic truc prin care ei primesc un gust deosebit: ardeii, dupa ce i-ai umplut, se calesc putin in ulei pe toate partile, doar cat sa prinda culoare si apoi se cladesc, in picioare, intr-o cratita, de preferinta de lut. Se toarna suc de rosii sau rosii pasate peste si se dau la cuptor. Vara pun direct felii de rosii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu i-am cladit intr-o cratita in picioare, dar am sarit peste partea cu calitul ca mi se parea cam inutila (ardeii sunt buni oricum). Nu am cratita de lut si nu am vrut sa raman fara toartele de la cratita mea, asa ca nu am bagat-o in cuptor. Am improvizat

      Ștergere
  6. Sunt curioasa de ce ne recomanzi o reteta despre care spui ca s-a imprastiat in toata oala? N-ar trebui,oare,sa ne dai si o reteta anti-imprastiere?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acesta este un simplu blog de experimente, in care scriem despre ce gatim noi in viata de zi cu zi, fiind foarte sincere. Daca ai citi mai multe din blogul nostru, ti-ai da seama ca nu amagim lumea cu retete perfecte, ci scriem situatiile cu care noi ne confruntam atunci cand gatim. Nu consideram ca suntem modele de urmat. Sper ca ti-am raspuns intrebarii, iar daca mai ai si altele, suntem aici sa-ti raspundem :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips