luni, 22 aprilie 2013

Salată grecească cu quinoa



Eu mă cântăresc în fiecare vineri, dimineaţa. Inainte de a mânca, bineînteles, ca să nu ne speriem prea tare. În unele dimineţi de vineri avem surprize neplăcute. Cum a fost şi vinerea trecută.  Vorbesc despre mine la persoana a I-a plural că mi se pare că trec mai uşor prin dezamăgiri de genul ăsta dacă nu sunt singură. Sunt eu cu mine în lupta cu kilogramele :D


Şi revenind la supărările pe care mi le provoacă cîntarul: când se întâmplă aşa ceva, iau măsuri drastice. Mă îndop în week-end ca de luni să pot 'ţine dieta'. De cele mai multe ori, până luni uit de supărarea de vineri şi mă îndop în continuare, tot restul săptămânii. Uneori însă, cam pe joia următoare, mă cuprind remuşcările şi  mănânc o salată la masa de prânz. Şi aici ajungem în sfârşit la reţeta de azi. Că săptămâna asta iau taurul de coarne de luni. Parcă mă şi văd cum mâine mănânc cartofi prăjiţi cu cărniţă la grătar...

 Oau, am făcut o aşa lunga introducere ca să vă prezint doar o salată...






Despre quinoa am de gând să scriu un post mai lung odată, în curând. Cum se pregăteşte, cum se găteşte, cu ce merge etc. Poate că interesează pe cineva.






Ingrediente (pentru o porţie):
- 3 roşii cherry
- 5 măsline
- 1 ceapă verde
- 1/4 avocado
- 2 frunze de salată Romaine
- 1 bucată de telema de capră (aprox 50g)
- 3 lg mari de quinoa fiartă
- suc de lămâie, după gust
- ulei de dovleac, după gust

Paşii:
1. Se taie roşiile, ceapa şi avocado după preferinţe. Se scot sâmburii din măsline. Se taie frunzele de salată. Se pun toate acestea într-un bol.
2. Se taie telemeaua cubuleţe sau se zdrobeşte şi se pune peste salată.
3. Se pune şi quinoa.
4. Se pune sucul de lămâie şi uleiul şi se amestecă bine.

Verdict:
E ca şi cum ai mânca salată cu mămăligă :-| Dar trecând peste asta, gustul este chiar bun.

Observaţii:
Eu nu pun sare (şi nici piper) niciodată în salate căci de obicei unul din ingrediente e destul de sărat - brânza, sunca, telemeaua, peştele afumat etc. Dar nu o să mă supăr dacă voi puneţi sare, bineînteles.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips