marți, 3 iunie 2014

Clafoutis cu afine


Recent am primit multe ouă și nu știam ce să fac cu ele. Cu o parte am făcut o tortilla espaniola dar mă gândeam cu restul să fac un desert.




Și tot căutând pe internet rețete de desert am dat peste rețeta de clafoutis, un desert foarte simplu dar foarte, foarte bun. Aveam și multe afine congelate și așa s-a născut această rețetă pe care o recomand din tot sufletul.

 



Ingrediente:
- 3 lg zahăr
- 3/4 cană lapte
- 1/2 cană frișcă lichidă
- 1 lgț suc de portocale
- 1 lgț coajă rasă de portocală sau lămâie
- 3 ouă
- 1 vf de cuțit sare
- 1 lgț esență vanilie
- 2 lgț esență floare de portocal
-  1/2 cană făină
- 1 lg gris
- 2 căni afine

Pașii:
1. Se amestecă bine zahărul cu ouăle.
2. Se pun restul ingredientelor, mai puțin făina și afinele, și se amestecă.
3. Se cerne făina peste și se încorporează în aluat.
4. Se pune aluatul în tava unsă în prealabil cu unt și pudrată cu zahăr.
5. Se pune jumătate de aluat în tavă și se dă la cuptor pentru 5-10 minute pentru a se întări puțin.
5. Se pun afinele și restul aluatului peste.
6. Se coace pentru încă 40 de minute.

Verdict:
Gustul a fost nemaipomenit: puțin acrișor, mai mult dulce, cu o ușoară aromă  de portocale. Din păcate am pus prea puțin aluat în sratul de jos și prea mult în cel de sus. Din această cauză partea de sus s-a umflat prea tare și a dat puțin pe dinafară, mai bine zis sucul de afine a dat pe dinafară. A fost o plăcere să curăț cuptorul după.
Și tot legat de afine: eu am pus mai multe decât ar fi trebuit (cam 3 căni) dar la rețetă am trecut cam cât ar fi trebuit să fie.


Sursa: aici și aici.


Poftă bună!
Liana

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Blogging tips