joi, 13 decembrie 2012

Clătite cu spanac


Ce ziceţi de clătitele mele?
În lume există doar o categorie de oameni: cei cărora le plac clătitele. Nu am întâlnit până acum pe cineva care să refuze clătite. Iniţial mă gândeam să pun spanacul în compoziţia clătitei, cum mai făcusem, dar ulterior luată de val, am făcut umplutura separat.

Ouăle împreună cu făina, laptele şi uleiul (neamestecate evident)
Prima dată am făcut clătitele după reţeta clasică. 

Umplutura de spanac
Apoi am pregătit umplutura. O minunăţie de umplutură, pe care ulterior am mancat-o şi goală, fără clătite.

Se servesc cu caşcaval ras
Ingrediente:
Pentru clătite:
- 2 ouă
- 300 g făină
- aprox. 500 ml lapte sau apă minerală 
- 100 ml ulei
- sare
 
Pentru umplutură:
- 1/2 kg spanac
- 50 gr unt
- 1 lingură cu vârf de făină albă
- 250 lapte (300 ml lapte pentru un sos moale)
- sare
- piper 
 
- caşcaval (după gust)

 Paşii:
1. Am prăjit clătitele pe abele părţi, în tigaie. Nu e mare filosofie.
2. Am  pus la prăjit untul, după care am adăugat făina, apoi spanacul tăiat mărunt. Nu l-am dat prin robot deoarece nu-mi place aşa fin. Am amestecat puţin şi apoi am turnat laptele (repede). Se condimentează după gust. Eu am pus nişte caşcaval şi în compoziţia asta.
3. Am umplut clătitele cu umplutura de spanac şi sos bechamel, căci aşa îi zice la sosul ăsta.

Verdict:
Verdictul e că n-a mai rămas niciuna. Evident.

Observaţii:
Nu bag mâna în foc pentru gramajele de la clătite, pentru simplul fapt că le pun după ochi. Am făcut aşa de multe clătite încâ ştiu cum trebuie să arate aluatul şi nu mă mai uit la gramaj.


Poftă bună!
Laura

2 comentarii:

  1. cum nu stii pe nimeni caruia sa nu ii placa clatitele? ai uitat de mama ta, care nu face aproape niciodata sau daca chiar e nevoita sa faca, dupa ce le face pleaca din bucatarie?

    RăspundețiȘtergere
  2. E singura persona pe care o stiu careia nu-i plac.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips