marți, 19 februarie 2013

Ciorbă de cartofi cu costiţă afumată, varianta light



Din categoria ciorbelor savuroase, grase, de iarnă vă prezint azi ciorba de cartofi cu afumătură.





 
Ca de obicei, am încercat să fac o variantă mai ușoară a acestei ciorbe: fără a prăji carnea sau legumele în prealabil, fără rântaș sau îngroșală. Să vedem ce a ieșit...







 
Carnea e din hipermarșe, din păcate, și asta înseamnă că e de o calitate  îndoielnică (nu zic că ar fi fost maltratat porcul din care provine ci că e injectată carnea cu saramură şi probabil nişte E-uri) dar măcar asta era afumată pe bune și nu dată cu spray cu gust de afumătură ca cea de la rețeta asta. Cartofii și morcovii sunt însă de la țară, așa că compensează cumva (sau nu). Am căutat oase graf dar nu am găsit. Și legat de oasele astea, eu până astăzi am crezut că le zice oase gram. Așa și ceream la magazin. Dar azi am zis să mă uit pe Google totuși să văd dacă nu cumva se scrie cu 2 de 'm'. Se scrie cu 'f' în loc de 'm', cine ar fi crezut?
 



 
Și apropo de zăpăceală, am avut și un moment de prosteală cumplită, de-a dreptul, făcând supa asta. Am pus câțiva cartofi în chiuvetă să-i spăl și după ce i-am spălat am descoperit că sunt doar 4 deși aș fi putut să jur că pusesem 5 în chiuvetă. Și primul meu gând a fost (pentru o milisecundă doar, dacă mai ajută la ceva): oare unul din cartofi s-a scurs prin filtru în timp ce-i spălam pe ceilalți? A fost una din acele zile....

Condimentele:




 
Şi rezultatul final:




Ingrediente:
- 8-10 cartofi medii
- 2 morcovi
- 2 tulpini de apio
- 3-400 g costiță afumată
- 2 lgț sare (eu am folosit sare roz de Himalaya)
- 1 lgț boia
- 1 lgț piper
- 1 lgț chimen măcinat
- 1 lg legume deshidratate (fără sare)
- 1 lg pastă de ardei (de casă)
- verdeață (frunze de pătrunjel, țelină)
- 5 l apă

Pasii:
1. Se spală şi se taie carnea. Se taie morcovii cubuleţe.
2. Se pun morcovii şi carnea la fiert.
3. Dupa ce au fiert 10 min se pun tulpinile de apio tăiate cubuleţe.
4. Între timp se spală, se curăță și se taie cartofii cubulețe.
5. După încă 10 minute de fiert, se pun cartofii.
6. Când cartofii sunt aprope fierți, se pune pasta de ardei și condimentele.
7. După 10-15 min se pune verdeața și se stinge focul.

Verdict:
Îndeajuns de afumată, gustoasă, chimenul se simțea vag și nu acoperea celelalte gusturi, cu destule legume și destulă carne - nici nu s-a simțit că ar fi light. Și d-nul H m-a lăudat, deci eu sunt mulțumită de supa asta.


Poftă bună!
Liana

4 comentarii:

  1. Nu vreau sa ma laud dar chiar a iesit buna :D
    Multumesc oricum pentru apreciere :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ai un blog minunat! te-ar interesa sa ma primesti si pe mine in blogrollul tau...sau poate un schimb de link/bannere...eu una o voi face cu mare drag pt. tine, daca esti de acord!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim de aprecieri, Adnia (suntem defapt două surori :) ). În legătură cu blogroll-ul îți voi scrie un mail pe adresa de la "Contact", de pe blogul tău.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips