vineri, 12 iulie 2013

Papricaş de somn cu paste şi brânză de vaci


























Acest paprikaş face parte evident din bucătăria ungurească şi mai evident este faptul că nu l-am preparat eu. Ungurul meu s-a ocupat de tot şi foarte bine a făcut pentru a ieşit o minunăţie. Dacă eu nu-l laud, atunci cine? :D
În prima fază a făcut un paprikas (tocăniţă cum i-am zice noi) de somn, pe bază de ceapă, roşii şi ardei. Dar ce m-a impresionat pe mine a fost combinaţia în care a fost servit paprikas-ul şi anume cu paste şi brânză de vaci, o combinaţie sărată asezonată cu slăninuţă prăjită.
Ce ziceţi? Ce notă-i daţi?





















































Ingrediente:
- 1 kg somn file fără piele
- 2 roşii
- 2 ardei
- 2 cepe albe
- 200 ml smântână
- 2 linguri de făină
- sare
- praf de chili
- 500 g paste
- 250 g brânză de vaci
- mărar (opţional)
- 100 g slanina
- boia 3 lng

Paşi:
1. Se taie ceapa, roşiile şi ardeii foarte mărunt.
2. Somnul se taie în bucăţi cam de 5 cm2. 
3. Într-o tigaie se incinge uleiul şi se căleşte ceapa, până ajunge transparentă. Apoi se pun ardeii, rosiile, boiaua şi sarea. Boiaua trebuie să se absoarbă în ulei, dar fără să se ardă. Se pune repede apă, doar puţin să nu acopere tot.
4. Se face un amestec din smântână şi făină şi se bate cu telul. Se ia puţin din sos, se adaugă peste amestecul de smântână şi făină, se amestecă şi se adaugă în papricaş. 
5. Se adaugă bucăţile de somn, care sunt gata în câteva minute (5-10). Nu mai amestecaţi, doar lăsaţi să fiarbă.
6. Se prăjesc bucăţelele de slănină şi se pun deoparte.
7. Se fierb pastele după instrucţiunile de pe ambalaj şi se amestecă cu brânză de vaci. Se pun pe deasupra smântâna şi slănina. Apoi se presară mărar.

Verdict: Eu îi dau clar notă maximă şi nu doar pentru că îmi era îngrozitor de foame. Oricum nota maximă a fost confirmată şi de alţii.

Poftă bună!
Laura 

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips