luni, 30 septembrie 2013

Rulouri cu afine

Văzusem de mult această reţetă şi tot am amânat să o fac pentru că dura prea mult. Recent mi-am făcut curaj şi am făcut rulourile. Mie mi-au ieşit 36 de rulouri din tot aluatul.


Aluatul se face în două faze, cu o perioadă de dospire între ele.

Prima fază:


Dospirea:


 A doua fază:

După ce am făcut aluatul eu l-am mai dat la frigider pentru o oră dar nu e neapărat necesar. Apoi l-am întins şi l-am uns cu unt+zahăr+lămâie şi am presărat afine proaspete, din belşug.

 Apoi l-am rulat și l-am feliat. L-am așezat frumos în tavă și l-am lăsat la dospit, din nou.



Așa arăta după ce a stat 20 de minute la cuptor. Mirosul ce mi-a umplut casa a fost demențial.



Ingrediente:
Pentru aluat:
- 400 ml lapte
- 70 g zahăr 
- 100 ml ulei  
- 1 plic drojdie uscată (10 g) 
- 400 g făină albă 
- 100 g făină albă (pentru mai târziu) 
- 1 lgț sare 
- 1 lgț praf de copt
Pentru umplutură:
- 100 g unt
- 2 lg zahăr
- coaja rasă de la 2 lămâi
- 2 căni de afine

Paşii:
1. Se amestecă laptele cu zahărul şi uleiul într-o oală până aproape de punctul de fierbere. Se stinge focul şi se lasă amestecul la răcit până acesta devine călduţ.
2. Se pune drojdia şi se amestecă.
3. Imediat se pune şi făina şi se amestecă aluatul. Se acoperă acesta cu un prosop şi se lasă să dospească într-un loc călduţ pentru o oră.
4. După o oră se amestecă cele 100 g rămase de făină şi tot acum se adaugă sarea şi praful de copt. Se frământă până toată făina este încorporată.
5. Se dă la rece pentru cel puţin o oră. Se poate totuşi sări peste acest pas dacă vă grăbiţi; eu îl dau la frigider pentru a-l face mai tare.
6. Între timp se prepară amestecul pentru umplutură, amestecând untul topit cu zahărul și coaja de lămâie.
7. Se scoate din frigider aluatul și se întinde o foaie de aproximativ 1/2 cm grosime.
8. Se unge aluatul cu amestecul făcut la pasul 6 și se presară afine proaspete peste el.
9. Se rulează apoi și se taie felii de aproximativ 2 cm grosime.
10. Se așează aceste rulouri într-o tavă rotundă, tapetată cu hărtie de copt, fără a lăsa spațiu între ele.
11. Se mai lasă la dospit 20 min.
12. Se dau la cuptor pentru 20 min.


Verdict:
Extraordinare! Aluatul a ieşit destul de pufos iar aroma ruloiurilor a fost deosebită: se simţea şi gustul de lămâie şi cel de afine. Chiar sunt foarte încântată de cum au ieşit. Ca să nu mai vorbesc de Ionuţ: de mult nu m-a mai lăudat aşa!

Sursa de inspiraţie: aici.


Poftă bună!
Liana

8 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips