joi, 13 martie 2014

'Rulouri' cu mere şi caramel

Am scris în titlu 'rulouri' - şi nu am vrut să induc în eroare pe nimeni însă eu chiar am rulat aluatul cu mere în el în speranţa de a face rulouri. Aluatull fiind foarte moale, s-a întins în toate părţile iar rezultatul îl puteţi vedea mai jos: o combinaţie nedesluşită şi inestetică de aluat cu mere. BIG FAIL!


Nici gustul nu a fost prea reuşit: parcă avea un vag iz drojdie. Poate pentru că am pus prea multă. 





Ingrediente:
Pentru aluat:
- 400 ml lapte
- 70 g zahăr 
- 100 ml ulei  
- 1 pachet drojdie uscată
- 400 g făină albă 
- 100 g făină albă (pentru mai târziu) 
- 1 lgț sare 
Pentru umplutură:
- 100 g caramel, topit
- 1 lgţ scorţişoară
- 2 căni de mere, tăiate cubuleţe

Paşii:
1. Se mărunţeşte drojdia într-un vas. Se pune peste drojdie 100 ml lapte călduţ şi 1 lgţ de zahăr şi se lasă 10 min.
2. Se amestecă restul laptelui cald cu zahărul şi uleiul şi se pune peste amestecul de lapte şi drojdie.
3. Imediat se pune şi făina şi se amestecă aluatul. Se acoperă cu un prosop şi se lasă să dospească într-un loc călduţ pentru o oră.
4. După o oră se amestecă cele 100 g rămase de făină şi tot acum se adaugă sarea. Se frământă până toată făina este încorporată.
5. Se dă la rece pentru cel puţin o oră. Se poate totuşi sări peste acest pas dacă vă grăbiţi; eu îl dau la frigider pentru a-l face mai tare. N-a funcţionat la mine pentru că era mult prea moale.
6. Între timp se prepară amestecul pentru umplutură, amestecând merele cu scorţişoara la foc mic, 5 min.
7. Se scoate din frigider aluatul și se întinde o foaie de aproximativ 1/2 cm grosime.
8. Se unge aluatul cu caramel apoi se presară merele peste el.
9. Se rulează și se taie felii de aproximativ 2 cm grosime. Şi de aici totul s-a dus de râpă.
10. Se așează aceste 'rulouri' într-o tavă rotundă, tapetată cu hărtie de copt, fără a lăsa spațiu între ele.
11. Se mai lasă la dospit 20 min.
12. Se dau la cuptor pentru 20 min.

Verdict:
Gustul a fost ok însă, după cum spuneam şi mai sus, aluatul l-am facut cam moale. A ieşit o chestie cu formă nedefinită şi gust incert. Dar voi relua reţeta asta că prea mult îmi place combinaţia.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips