miercuri, 2 aprilie 2014

Salată de primăvară (untişor, leurdă şi ridichi)


Dacă acum câteva zile vă scriam una-alta despre leurdă, azi vă spun despre untişor sau grâuşor, cum i se mai spune. Untişorul este o plantă mică cu frunuze rotunde, lucioase pe o parte şi "unsuroase" la atingere. Eu am untişor în grădină într-o zonă cu multă umezeală şi umbroasă. Ca şi leurda, frunzele de untişor aduc numeroase beneficii asupra corpului uman şi anume: ajută la curăţarea sângelui şi a ficatului, elimină toxinele din organism, întăreşte sistemul imunitar, scade riscul de cataractă, dar ne şi umple de energie (era să scriu fericire) şi ne readuce pofta de viaţă. Untişorul are un conţinut mare de vitamina C şi vitamina E, dar conţine şi microelemente ca şi potasiu şi calciu. Frunzele de untişor se consumă doar înaninte de a înflori planta, în salate şi supe/ciorbe, ulterior devenind uşor toxice şi amare.
Pentru astăzi v-am propus o salată cu untişor, leurdă şi ridichi de lună, toate trei fiind simboluri ale primăverii.




























Ingrediente:
- o mână de untişor
- câteva frunze de leurdă
- o ridiche 
- câteva bucăţi de nucă
- ulei de măsline sau iaurt (opţional)
- zeamă de lămâie (opţional)

Paşii:
1. Se spală frunzele de leurdă, cele de untişor şi ridichile.
2. Frunzele de untişor se lasă întregi, însă cele de leurdă se taie, sau se rup. Ridichile se taie şi ele rondele.
3. Se amestecă toate cele trei tipuri de plante, se adaugă nucă şi ulei de măsline şi zeamă de lămâie sau iaurt, opţional. Spun opţional pentru că eu nu am pus nimic, am lăsat doar plantele, pentru că nu vreau să le schimb gustul.

Verdict: O salată care iţi redă pofta de viaţă, dar care nu-ţi alungă foamea.


Poftă bună!
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips