vineri, 26 septembrie 2014

Supă de mazăre


Dacă anul trecut am avut grădina plină de dovlecei şi o mare parte din reţetele din vara trecută erau cu dovlecei: supă de dovlecei cu roşii, supă cremă de dovlecei cu busuioc, sufleu de dovlecei, beţişoare crocante de dovlecei, dovlecei cu roşii şi brânză telemea la cuptor, dovlecei pane cu sos de usturoi, chiftele de pui şi dovlecel la cuptor, anul acesta am avut o recoltă bună mazăre. Reţeta acestei supe e inspirată din reţeta Laurei Laurenţiu, care face nişte supe extraordinare. Mai jos găsiţi lista ingredientelor de care aveţi nevoie, cât şi paşii de urmat.

Bunătăţi din Transylvanian Garden :)








Ingrediente: 
- 1 ceapă (eu am pus ceapă verde)
- 2 morcovi
- 1 buc. ţelină mică
- 500 g mazăre
- 1-2 ouă sau 2 gălbenuşuri
- 1 lingură făină
- 150 g smântână
- puţin ulei pentru călit legumele
- pătrunjel verde (sau altă verdeaţă care vă face vouă cu ochiul)
- sare şi piper

Paşii:
1. Se spală şi se curăţă ceapa, morcovii şi ţelina. Apoi se taie în cubuleţe mici şi se călesc în puţin ulei, într-o craţită sau oală în care urmează să fie supa.
2. După ce s-au călit legumele, se adaugă apă, cam 2 litri, sau supă de pui dacă nu vreţi să face o supă vegetariană.Apoi se adaugă mazărea. Se condimentează.
3. Gălbenuşurile (eu am folosit tot oul şi aşa fac mereu) se amestecă cu smântăna şi făina, iar după ce mazărea a fiert, se ia oala de pe foc şi se adaugă amestecul de ouă cu smântână. Se adaugă pătrunjeleul verde proaspăt tocat şi se lasă câteva minute la infuzat, după care se serveşte caldă.

Verdict: O supă vegetariană foarte bună. Dacă vreţi să faceţi o supă de post, renunţaţi la ou şi smântână.

Poftă bună!
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips