marți, 15 ianuarie 2013

Prăjitură cu merişoare, ciocolată albă şi cremă de brânză

Cu ceva timp în urmă am descoperit într-o cafenea o prăjitură magnifică. O prăjitură ce se potrivește numai bine cu iarna de afară. Nu aveam idee cum să o reproduc (nu mă pricep la identificarea ingredientelor din ceea ce mănânc) dar am găsit recent rețeta aici. Cranberry Bliss Bar este numele ei original.




Am adunat toate ingredientele și am purces la treabă. Nu ştiam eu că o prăjitură atât de 'simplă' îmi va consuma jumătate de zi. Dar eu sunt fooooarte înceată în bucătărie: amestec încet aluaturile, tai încet legumele, mai citesc câte o reţetă pe net, fac poze etc.




Blatul a fost uşor de făcut. Cu crema am întâmpinat probleme dar revin imediat la asta.






 
După  ce s-a copt blatul, l-am lăsat la răcit. Între timp am făcut crema. Am început prin a topi ciocolata albă la Bain-Marie. A fost prima dată când am folosit această metodă şi aveam emoţii. A fost defapt un fleac .... cu excepţia faptului că ciocolata albă se poate brânzi sau tăia, nici nu ştiu exact cum descriu ce s-a întâmplat cu ea. Într-un cuvănt: DEZASTRU! 






  
Dar nu mai aveam timp şi nici altă ciocolată albă de distrus, aşa că am folosit ciocolata albă aşa cum era. Am încercat să o dreg urmând sfaturi de pe internet - practic se amestecă ciocolata distrusă cu puţi unt, până ajunge din nou la o consistenţă cât de cât cremoasă  Şi-a mai revenit dar nu de tot dar destul cât să fac o cremă fenomenală ci doar decentă. 






  
Şi uite aşa, într-o singură zi am învăţat să folosesc metoda Bain-Marie, să brânzesc ciocolata albă şi apoi să o şi dreg.





   
Am pus merişoarele peste cremă şi am pus-o apoi la rece. Mai era un pas aici, pe care l-am sărit: trebuia pusă puţină ciocolată topită şi peste merişoare însă ciocolata mea chiar nu avea consistenţa necesară, era prea groasă. Eventual să fi făcut nişte cocoloaşe de ciocolată dar deja ieşea altceva.







Ingrediente:
Pentru blat:
- 500 g făină
- 1/2 cană zahăr brun
- 2 ouă
- 100 g unt
- 150 g merişoare
- 150 g ciocolată albă mărunțită
- 2 lgț praf copt
- 1 lgț esență vanilie
- un vf cuțit sare
- 1 lg suc portocale 
- coja de portocală, rasă (de la o jumătate de portocală)

Pentru cremă:
- 1 cană ciocolată albă topită
- 225 g cremă de brânză philadelphia
- 2 lg smântână dulce
- 1 cană zahăr pudră
- 1 lgț esență vnilie
- 1/2 cană merișoare mărunțite

Paşii:
Pentru blat:
1. Se topește untul și se răcește puțin căci vom pune oăle peste.
2. Se  pun oăle, esența de vanilie, sucul de portocale peste unt. Se amestecă bine.
3. Se amestecă făina cu zahărul, praful de copt și sarea.
4. Se combină amestecul de făină cu amestecul de unt.
5. Se pun merișoarele și ciocolata albă. Se încorporează amestecând încet, ca să nu devină aluatul tare după coacere.
6. Se unge o tavă cu unt și se pune aluatul în tavă (eu am pus defapt hârtie ceratâ în tavă; se poate şi aşa).
7. Se coace la 180 C cam 18-21 de min.
8. Se scoate și se lasă la răcit. Doar după ce s-a răcit bine se pune crema peste.

Pentru cremă:
1. Se topește ciocolata.
2. După ce s-a răcit puțin ciocolata, se amestecă cu restul ingredientelor, mai puțin merișoarele, cu mixerul cam 3 min.
3. Se pune crema peste blat, se presară merișoarele peste și se dă la rece.

Verdict:
Prea dulce. Nu mai trebuia pus zahăr în cremă că e destul de dulce ciocolata. Şi în blat mai puțin zahăr. Să ştiu să nu mă mai ghidez după măsurile americane.
Daaaar.....adevărul e că prăjitura asta a fost un SUCCES. Mi-au lăudat-o toţi musafirii  (adică 3 persoane). Era aromată (de la portocală), acrisoară (de la merişoare) şi dulce şi cremoasă (crema de ciocolata albă cu cremă de brâză).


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips