joi, 10 ianuarie 2013

Sărăţele

    Mi-aduc aminte de gustul sărăţelelor împreună cu filme diapozitive...desene, poveşti. Mama ne făcea un bol mare cu sărăţele pe care il savuram, uitându-ne a nu-stiu-câta oară la diapozive, cu acelaşi interes de la început.


Ingredientele
Într-o vitiză recentă "acasă", m-am dus direct la cămara din care am scos un instrument, de care mi-era tare dor. Sărăţele au alt gust dacă le tai în fâşii subţiri şi le coci în cuptor.
Există mai multe tipuri de aparate care se pot folosi pentru sărăţele: pentru gaz, electrice etc. Al meu este defapt o frumoasă bucată de fontă ce se pune pe aragaz. Trebuie să mă felicit pentru că am avut foarte multă răbdare... la câteva minute făceam 6 bucăţi.

Scula furată din cămara mamei
Aluatul trebuie să fie pufos

Gogoloşi de mărimea unei monede de 50 de bani

N-ai nevoie de foarte multe ca să fii fericit, doar de... sărăţelele mamei

Ingrediente:
- 400 g brânză maturată (veche)
- 600 g făină
- 2 ouă
- 1/2 cub drojdie
- 200 ml lapte bătut/ iaurt/ sana
- unt
- chimen

Paşii:
1. Se amestecă drojdia cu laptele, apoi cu celelalte ingrediente.
2. Se lasă aluatul la crescut într-un loc călduţ.
3. Se fac sfere cu diametrul cât al unei monede de 50 de bani (sau mai mari, în funcţie de aparatul de care dispuneţi)
4. Se coc sau se prăjesc.
 
Observaţii:
Cred că merg şi fără drojdie.  
Şi dacă chiar nu aveţi aparat, se pot da şi la cuptor tăiate fâşii.


Poftă bună!
Laura  

8 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips