vineri, 11 ianuarie 2013

Ciorbă de perișoare





Tradițional de Anul Nou, în familia noastră, s-a mâncat tot timpul ciorbă de perişoare. Asta am facut şi eu şi am postat-o cu o întârziere de ... două săptămâni aproape. Dar ciorba asta e bună în orice zi a anului.





Am dat legumele pe răzătoare şi le-am călit apoi.










Între timp am făcut compoziţia pentru perişoare.









Am făcut gogoloaşe din compoziţie şi le-am aranjat artistic pe un platou ud (ca să nu se lipească).







Am servit supa cu pătrunjel verde şi smântână. Eu o prefer fără, însă.











Ingrediente:
Pentru supă:
- 2 ardei
- 2 morcovi
- praz/ceapă
- o rădăcină pătrunjel
- 2 tije apio
- 5 l apă
- pastă roșii
- sucul de la o jumătate de lămâie (pentru acrit)

Pentru perișoare:
- 1 ou
- 500 g carne pui
- 100 g bacon marunţit
- 2 lg orez
- 1 ceapă mică
- cozi ceapă/verdeață
- sare și piper

Pașii:
1. Se taie foarte mărunt legumele. Eventual se dau pe răzătoare.
2. Se călesc legumele.
3. Se pune apă peste legume şi se fierb cam 20 de minute.
4. Între timp se face compozitia pentru perișoare, amestecând toate ingredientele.
5. Se rulează bilute cât o nucă mică din compoziția de perișoare și se pun pe un platou ud.
6. Când sunt aproape fierte legumele, se pun perișoarele, pe rând.
7. Se mai fierbe maxim încă o jumătate de oră supa și apoi se pune pasta de roșii, sucul de lămâie, sarea, piperul, verdeaţa. 

Verdict:
Am pus prea multe legume şi prea multe perişoare..... sau prea puţină apă. Ar fi trebuit cam vreo 7 l de apă la cantităţile acestea de legume şi carne. 
Perisoarele făcute doar cu carne de pui au ieşit foartre bune. Baconul nu s-a simtit deloc, pe viitor renunt la el (sau pun bacon de o calitate mai bună).


Poftă bună!
Liana

2 comentarii:

  1. cam multe inovatii fata de ciorba traditionala de la mama de acasa (adica de la mine!)
    1. eu folosesc carne de porc sau pporc in amestec cu vita (e adevarat ca 'pe vremuri' foloseam carne de vitel.
    2. in loc de apa pun zeama de oase
    3. in perisoare adaug si patrunjel verde tocat (cand am)
    4. nu pun pasta de rosii ci o acresc numai cu suc de lamaie (sau sare de lamaie)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ştiu, ştiu că e cam diferită însă nu prea pot urma o reţetă de la A la Z, tot timpul improvizez. Nu tot timpul rezultatul e comestibil dar de data asta a ieşit bună.

      Şi oase nu am găsit că aşa intenţionam să o fac şi eu, cu zeamă de oase, cum m-ai învăţat, dealtfel :-p

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips