luni, 4 februarie 2013

Prăjitură cu nucă şi ciocolată


    
O prăjitură exact pentru sufletul şi stomacul meu: multă frişcă, cremă, nuci şi ciocolată. Dar bineînţeles că după o astfel de prăjitură nu mai mănânc nimic dulce cam 2 săptămâni :P

     
Am folosit ciocolată amăruie, măcar atât în cocktailul de calorii.

Aici încă mai arată a prăjitură
Am folosit cantităţile de ingrediente, exact în felul în care am găsit reţeta, dar se pare că era prea multă frişcă şi din prăjitură, reţeta s-a transformat în tort.


Ingrediente:
Pentru blat:
- 6 ouă
- 6 linguri zahăr
- 4 linguri făină
- 5 linguri nucă măcinată
- 1 lingura cacao neagră
- 1 praf de copt

Pentru cremă:
- 100 g ciocolata (eu am pus amăruie)
- 300 ml friscă
- 10 g gelatină
- 100 g nucă măcinată

Pentru decor:
- 200 ml friscă
- nucă

Paşii:
1. Se separă ouăle. Se bat albuşurile cu putin zahăr şi se lasă deoparte.
2. Gălbenuşurile se freacă cu zahărul rămas, apoi se adaugă praful de copt şi făina, nucă măcinată şi cacao.
3. Se încorporează albuşurile şi se omogenizează bine.
4. Se dă la cuptor la foc mediu şi se lasă pînă trece testul scobitorii (după care eu nu pot să-mi dau seama în 90% din cazuri şi ard prăjitura). Am ars-o puţin şi de data asta.
5.După ce s-a răcit, se taie blatul în două. Se poate face un sirop din apă şi zahăr sau zeamă de compot (eu nu l-am însiropat).
6. Apoi se trece la prepararea cremei: ciocolata cu 100 ml frişcă se pune pe foc pînă se topeşte.
7. Gelatinei i se adaugă 3 linguri de apă şi se lasă 10 minute, după care se toarnă peste ciocolată şi se amestecă.
8. 250 ml frişcă se mixează şi se amestecă cu ciocolata rece şi nuci măcinate. Se pune crema între cele 2 blaturi.
9.  Restul de frişcă se bate şi se aşează pe deasupra prăjiturii.
10. Se decorează cu nuci.

Verdict:
Data viitoare voi face tăieri drastice în ceea ce priveşte frişca.


Poftă buna!
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips