joi, 7 martie 2013

Vărzare




Mi-e dor de vărzarele pe care le facea bunica în cuptorul de pâine, din afara casei. Făcea pâine în fiecare sâmbătă, cred că încă mai face, din păcate nu mai ajung eu des pe acolo să o văd. Şi pe lângă pâine mai făcea şi vărzare sau cocoradă, adică plăcinte cu varză, cu brânză sau cu prune, la cuptor. Evident că cele făcute pe aragaz nu au acelaşi gust, miros şi nici nu arată la fel. Totuşi eu am încercat şi chiar nu a fost greu deloc.



Prima dată am pus drojdia, cu o lingură de zahăr şi lapte călduţ la dospit. Nu s-au întâmplat prea multe, pentru că trebuia să pun şi puţină făină să aibă ce creşte. După vreo 10 minute, am amestecat compoziţia cu făina, dar a trebuit să mai adaug apă, pentru că aluatul era prea tare. Dacă eu mi-am dat seama de asta, cu siguranţă vă veţi da seama şi voi. Apoi am lăsat aluatul, deasupra caloriferului pentru o oră. Evident că s-a umflat ca în poza de mai jos.



Ulterior am trecut la operaţiunea călirea verzei. Am tăiat varza cu un cuţit, dar se poate şi da pe răzătoare. Mie mi se pare mai uşor şi mai comod cu cuţitul, deoarece cu răzătoarea rămân mereu fără piele pe degete.
Apoi am pus cam două linguri de ulei şi am călit-o. Evident că şi-a pierdut cam jumătate din volum. Am sărat-o, am piperat-o şi am început să mănânc din ea că e nemaipomenit de bună.





Când aluat a crescut destul, am luat bucăţi relativ mici, mingi de 4, 5 cm diametrul şi le-am întins cu sucitorul. Am pus varza şi le-am împachetat frumos.

Împachetarea vărzarelor

Rezultatul strădaniilor mele :)


Ingrediente:
Pentru aluat:
- 1 kg de făină
- 100 ml lapte călduţ
- 1 lng de zahăr
- 1 cub drojdie proaspătă
- apă (cât trebuie)

Pentru umplutură:
- o varză
- 2 lng ulei
- sare
- piper
- 1 ou 

Paşii:
1. Se zdrobeşte drojdia, se adaugă zahărul, 2 linguri de făină şi laptele călduţ. Se lasă la dospit pentru 10 minute.
2. Se adaugă făină treptat şi apă pentru a rezulta un aluat moale, dar care se ia uşor de pe degete şi nu curge!
3. Se lasă la dospit o oră.
4. Între timp se căleşte varza cu două linguri de ulei. Se sărează şi se pune piper.
5. Se iau bucăţi de aluat, se întind, se umplu cu varză în mijloc şi se împachetează după cum doriţi (în cruce, în stea etc.)
6. Se pun în cuptor la foc mediu, pînă când se rumenesc. Pentru o mai frumoasă prezentare, se bate un ou şi se unge vărzarul pe deasupra, înainte de a fi pus în cuptor.

Verdict:
Mi-au ieşit foarte bune, nu am ce să-mi bag de vină.
 
Poftă bună!
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips