miercuri, 19 decembrie 2012

Un altfel de pilaf

Poate că e pilaf, poate că e mai degrabă risotto, însă mie îmi place să cred că este o rețetă inventată de mine. O să îi spun orez cu pui. Vai, câtă imaginație!!!

Am adunat toate ingredientele. Dacă nu adun ingredientele înainte de a începe să gătesc, e posibil să mai uit câte ceva. De exemplu, am uitat odată să pun ceapă la cartofi răntăliţi. Serios!


Am tăiat un piept de pui în bucăţi potrivite.


Am călit apoi puiul. Nu e poza de proastă calitate, sunt aburi. Ok, e şi poza de proastă calitate.




Am scos puiul şi am pus ceapa la călit. Am călit şi legumele puţin.





Am pus apoi orezul şi apa.


După vreo 10 minute de fiert am pus mazărea congelată, puţină sare şi piper.



Şi asta a fost tot. Şi a fost buuuun!


Ingrediente:
- 2 căni orez
- 1 piept pui
- 2 morcovi
- 1 tulpină apio
- 1 1/2 căni mazăre congelată
- 2 cepe mici
- sare, piper, ulei (untură)

Paşii:
1. Se taie puiul în cubuleţe şi se scurge cât mai bine de apă.
2. Se prăjeşte în puţin ulei/untură pe toate părţile, vreo 5 min.
3. Se scoate puiul din cratiţă şi se pun legumele tăiate, la călit: prima dată se căleste ceapa vreo 2 min apoi se pun restul legumelor peste şi se mai călesc încă 3 min.
4. Se pune orezul spălat în prealabil şi 2 căni de apă iar după ce dă un clocot se pune şi puiul înapoi în cratiţă. Se amestecă.
5. Se pune mazărea decongelată şi spălată după încă 5-7 min de fiert. Nu se amestecă şi nu se ia capacul în tot acest timp, adică înainte de a pune mazărea.
6. Se condimentează şi se pune eventual nişte pătrunjel tocat pe deasupra.

Verdict:
Puţin prea cremos. Ok, am amestecat eu prea mult şi cam avea consistenţă de terci, dar avea gust foarte bun.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips