miercuri, 26 martie 2014

Supă de spanac şi leurdă


























Eu, pur şi simplu, ador leurda şi am fost foarte încântată când, acum un an sau doi, am descoperit că o am în curte. Nu vă pot dezvălui unde, că aţi da toţi iama în ea :P
Reţeta aceasta, mult mai uşoară decât supa de salată pregătită de mine, se pare că este foarte bună şi pentru copii. Cât despre leurdă, sau usturoiul ursului (cum i se zice în limba maghiară) aceasta este cunoscută ca fiind detoxifiant, dar având şi rol diuretic, depurativ, de a îndepărta toxinele şi bacteriile, rol antiseptic şi antiinflamator, de curăţare a sîngelui etc. Ba chiar se spune că subtanţele active din leurdă ar fi mult mai puternice decât cele din usturoi. Acestea fiind spuse, vă urez spor la gătit, iar dacă v-am convins mai găsiţi aici şi alte reţete cu leurdă: brioşe cu leurdă şi ciuperci, salată cu leurdă şi quinoa, ciuperci cu maioneză şi leurdă, piure de spanac şi leurdă, brioşe cu leurdă şi telemea, cartofi Hasselback cu leurdă.





Ingrediente:
- 300 g spanac
- 200 g leurdă
- 1 ceapă
- 1 ou
- 1 lingură făină
- puţin ulei (pentru călit ceapa)
- 200 ml lapte sau iaurt

Paşii:
1. Spălaţi spanacul şi leurda şi tăiaţi-le fâşii. 
2. Ceapa se taie şi ea mărunt şi se căleşte în puţin ulei, într-o oală unde urmează să fie supa. Eu am folosit una de 4 l. După ce ceapa a devenit translucidă, se adaugă spanacul şi apoi leurda şi se amestecă, până acestea scad. Apoi se adaugă apă, cam 2 l. Se lasă pe foc mic până începe să fiarbă. Se condimentează după gust.
3. Se adaugă laptele.
4. Oul se bate şi se toarnă în supă, amestecând în continuu pentru a forma zdrenţe.
5. Puteţi acri supa cu zeamă de lămâie, oţet etc. Eu nu am acrit-o şi a fost foarte bună.

Verdict: Este o supă uşoară (mai uşoară ca cea de salată cu bacon), de primăvară, perfectă pentru detoxifierea organismului după iarnă şi care se poate consuma şi rece. 

Poftă bună!
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips