luni, 30 iunie 2014

Unt de arahide



Deși am stat mai mulți ani în SUA, nu mi-au plăcut niciodată mîncărurile lor. Untul de arahide era una din mâncărurile pe care nu le sufeream (deși, în stilul clasic romînesc, nu îl încercasem niciodată).


După ce am venit acasă, evident, începeam să descopăr cât de bune sunt unele mâncăruri la care nu mai aveam acces așa ușor. Și uite așa, pentru prima dată în viață am mâncat unt de arahide de la Kaufland. Și a fost foooorte buuuun!


La un moment dat m-am gândit că îl pot face chiar eu căci nu părea greu. Și nici nu este: cel mai complicat a fost să curăț robotul de bucătărie, după.





Ingrediente:
- 1 cană arahide decojite
- 1/4 lgț sare de mare
- 1 lg ulei de cocos (opțional)

Pașii:
1. Se prăjesc alunele în cuptor sau pe aragaz, la foc mic, pănă devin uleioase.
2. Se pun în robotul de bucătărie cât sunt încă călduțe și se pulsează pentru 3 minute, verificând din când în când dacă avem consistența dorită.
3. Se adaugă sarea și uleiul

Observații:
- Dacă doriți ca untul să fie mai grunjos, se iau 2 lg de alune după primul minut de pulsare și se pun deoparte. La sfârșit le punem înapoi în vas și amestecăm.
- Eu am folosit alune sărate și prăjite deci nu am mai pus sare și doar le-am rumenit puțin.
- Se pot adăuga diverse: cacao, bucățele de ciocolată, miere, sirop de agave/arțar.
- Pentru  a face untul mai cremos, se pune ulei; în principiu, cu cât e mai mult ulei, cu atât e mai cremos (bineînțeles, în limita bunului simț). E preferabil să se folosească un ulei fără gust, cum ar fi cel de cocos.

Verdict:
Destul de bun însă alunele mele se pare că au fost prea prăjite.  Și a fost și cam uscat, dar asta puteam remedia cu mai mult ulei de cocos.

Sursa: aici.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips