marți, 6 ianuarie 2015

Supă cremă de linte


La mulţi ani! Pentru că aduce noroc să mănânci linte de anul nou, vă propunem o supă cremă delicioasă, în stil marocan, cu multe condimente.
Nu am stat să facem o analiza a tot ce s-a întâmplat anul trecut pe blog, a fost un an foarte plin pentru amandouă şi din această cauză am poposit mai rar prin Transylvanian Kitchen. Însă pentru 2015 avem planuri mari, vrem să ne schimbăm şi hăinuţa şi sperăm să încercăm mâncăruri tot mai grele (nu omletă :D), pe care să le ardem cât mai rar, mai multe reţete tradiţionale, dar şi reţete de pe alte meleaguri, experimentate de noi. 
Vă dorim un an nou bun, tuturor, cu de toate!




























Ingredinte:
- 500 g linte
- 2 cepe
- 2, 3 roşii
- câţiva căţei de usturoi
- 1 linguriţă coriandru măcinat
- 1 linguriţă turmeric
- 1 linguriţă de chimion
- 1 linguriţă de boia
- 1 linguriţă de sare
- puţin ulei pentru călit
- pătrunjel

Paşii:
1. Se curăţă ceapa şi se taie julien. Eu am folosit ceapă roşie pentru că de aceea am avut, însă voi puteţi folosi ceapă albă. Se căleşte ceapa în puţin ulei. 
2. Când ceapa a devenit translucidă, se adaugă usturoiul şi condimentele, se amestecă şi se adaugă roşii tăiate mărunt. Se amestecă şi se adaugă şi pătrunjelul. 
3. Se pun cam 2 litri de apă, se pune şi lintea la fiert şi se completează cu apă dacă este nevoie, astfel încât apa să treacă de linte. Se lasă lintea cam 1 oră la fiert, timp în care am mai pus o jumătate de litru de apă. Apoi se opreşte focul şi se lasă supa 10 minute să se răcească.
4. Când supa s-a răcit puţin se poate pasa cu mixerul vertical. 
5. Se poate servi cu puţină boia şi ulei de măsline.

Verdict: O supă delicioasă şi săţioasă.

Sursa de inspiraţie: Jamila Cuisine

Poftă bună!
Laura   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips