miercuri, 10 aprilie 2013

Minestrone



Minestrone este o supă italiană clasică. Este aproape la fel de cunoscută ca şi pastele sau pizza însă mai puţin populară prin părţile nostre - eu una n-am prea văzut minestrone în meniurile pizzeriilor.

Eu am ales o variantă cu carne. Dar şi varianta fără este cât se poate de săţioasă. Şi cum de obicei se face cu legume de sezon, asta am încercat şi eu sa fac. Și apropo de carne: chiar nu știu ce carne am pus în aeastă  supă. Am găsit ceva în congelator și aia am folosit dar nu era etichetată și nici nu le pot eu ghici chiar așa. Dar avea un gust extraordinar după ce  a fiert (și tot nu mi-am dat seama ce este nici atunci).
 
'Legumele' de sezon sunt în acest caz fasolea (de două feluri) şi arpacaşul. Plus rădăcinoasele, dar alea le pun în orice supă, că e vară, că e iarnă.






A durat ceva până a fiert dar a meritat efortul (așa zic 'efort' de parca eu am suflat în foc pâna a fiert).





Ingrediente:
- 200 g costiţă porc (sincer, eu am avut o bucată de carne de origine neindentificata; nici acum nu stiu defapt dacă a fost porc, vită sau domne feri', miel)
- 2 morcivi
- 2 tulpini apio
- 1 ceapă
- 2-3 căţei usturoi
- 100 ml bulion
- 1 cană fasole
- 1 jumătate cană  arpacaş
- sare, piper
- 1 lgţ rasă măghiran uscat
- 1 lgţ rasă busuioc uscat
- 1 rămurică cimbru

Paşii:
1. Cu o seară (sau cu cel puţin 12 ore) înainte se pune fasolea la înmuiat în apă cu bicarbonat (aşa se mai elimină din gaze).
2. Se fierbe carnea pentru 45 de min. Se spumuiește dacă e cazul și se mai adaugă apă.
3. Se adaugă fasolea înmuiată și spălată după 45 de min.
4. Se spală legumele şi se taie cubuleţe. Se pun legumele și arpacașul după încă 20 min. Se mai fierbe supa încă o jumătate de oră.
5. Se pune bulionul şi condimentele.

Verdict:
Foarte gustoasă. Merge și cu puțină smântână dar și fără este tare bună.


Poftă bună!
Liana

4 comentarii:

  1. Delicioasa supica!
    va astept la un concurs: http://enjoydessert.blogspot.ro/2013/04/concurs-cu-premii-pentru-fani.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumim, Paula, şi de compliment şi de invitaţie :)

      Ștergere
  2. Foarte buuuna!!!Imi place supa minestrone!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ne place desi numai de curand am descoperit-o :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips