joi, 30 octombrie 2014

Sos simplu pentru paste


























Eram singură acasă. Eu şi-o sticlă de vin, nedesfăcută, şi câinele care stătea adormit şi zgribulit într-un colţ, pe o salteluţă acoperită cu pânză colorată. Ascultam sunetele unei melodii ce se strecura uşor dintr-o boxă de plastic şi pe măsură ce urca până la mine, îmi auzeam stomacul cântând în acelaşi ritm. Era clar! Stomacul meu îşi cerea drepturile. Trebuia să prepar ceva rapid şi bun. În astfel de momente nu stau prea mult pe gânduri şi mă reped la sertarul cu paste. 



























Mă uit prin frigider... din ce aş putea să prepar un sos rapid: nişte ardei, ceapă verde, bulion... şi usturoi, mult. Pun într-o tigaie nişte ulei de măsline, călesc legumele tăiate mărunt. Desfac sticla de vin şi adaug un păhărel peste ele. Miroase ciudat, mă gândesc ce-a fost în capul meu de-am ales să fac asta. Mai învârt de nouă ori cu lingura de lemn şi adaug sosul de roşii. Acum mi-a trecut orice urmă de îndoială, stomacul începe să cânte din nou, semn că alegerea făcută a fost inspirată. Condimentez sosul, mai învât de două ori lingura de lemn prin sos şi o iau de pe foc. Nu am răbdare să fac poze. Scurg de apă pastele, fierte între timp, şi adaug sosul, presar nişte parmezan pe deasupra. Gata! Muzica s-a oprit.





























Ingrediente (pentru o persoană):
- 3 linguri de ulei de măsline
- 1 ceapă verde
- 1 ardei
- 5 căţei de usturoi
- 1 păhărel de vin (de ţuică, păhărelul de ţuică, nu cu ţuică)
- 100-150 ml bulion (sau pastă de roşii)
- oregano
- busuioc
- sare
- piper
- pătrunjel verde
- parmezan
- 100 g spaghete

Paşii:
1. Spălaţi şi tăiaţi mărunt ceapa, ardeiul, usturoiul.
2. Puneţi uleiul de măsline într-o tigaie mai adâncă. Adăugaţi ceapa, ardeiul şi usturoiul şi căliţile puţin. Puneţi vinul pe deasupra. Amestecaţi şi puneţi şi bulionul. Mai lăsaţi să scadă lichidul, eu când nu am răbdare să aştept, presar puţină făină în sos, cam o linguriţă. Codimentaţi. La sfârşit adăugaţi şi pătrunjelul verde.
3. Serviţi cu paste şi parmezan.

Verdict: Un sos delicios, care se prepară foarte repede.

Poftă bună!
Laura

3 comentarii:

  1. I was initially skeptical about seeking assignment help, but mathematics assignment help Australia changed my perception completely. Their experts have a deep understanding of mathematics and consistently provide high-quality solutions. Thanks to their assistance, math assignments have become less daunting, and my grades have improved.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips