joi, 14 noiembrie 2013

Kaiserschmarrn - clătite austriece


Acum căteva săptămâni am mers cu colegii și cu niște clienți la un restaurant austriac din Cluj. Toate bune și frumoase, am mâncat, ne-am distrat, am vorbit. Și apoi a venit desertul, pentru toată lumea: un fel de clătite mărunțite. După părerea mea arătau deplorabil. Am bodogănit eu în gând dar am mâncat că nu se cădea să fac mofturi într-un așa cadru.


Și spre surprinderea mea au fost delicioase. Ionuț a fost și mai încântat. A doua zi deja mă întreba dacă eu nu știu să fac. M-am documentat și acum știu să fac. Şi vă împărtăşesc şi vouă secretul.

Ei bine aceste clătite extraordinare - kaiserschmarrn -  sunt o măncare tradițională din Austria. Puteți citi pe Wikipedia și povestea lor. E simpatică.




Alte clătite dulci făcute de noi puteţi vedea aici şi aici iar sărate aici şi aici.  

Ingrediente:
- 3 ouă, separate albușurile de gălbenușuri
- 100 ml lapte
- 100 g zahăr
- 1 vf cuțit de sare
- 100 g făină
- 100 g stafide
- esență de rom
- 1 lgț whisky
- 1 lg unt
- zahăr pudră
- 1 lgț scorțișoară
- gem (opțional)

Paşii:
1. Se pun la înmuiat stafidele în esența de rom amestecată cu whisky cu jumătate de oră înainte.
2. Se bat foarte bine albușurile până devin o spumă tare. Se pun deoparte.
3. Se amestecă gălbenușurile cu laptele, zahărul și făina. Se pun albușurile peste, amestecând foarte ușor.
4. Se topește untul într-o tigaie mare la foc mediu. Se pune amestecul în tigaie (dacă nu aveți o tigaie destul de mare puteți face clătitele în mai multe ture). Se presară stafidele scurse peste aluat.
5. Când aluatul dă semne că e prăjit pe o parte, după vreo 4-5 min, se întoarce. Nu vă îngrijorați dacă se rupe, asta e și ideea.
6. După un minut, începem să rupem aluatul în bucăți cu ajutorul unei spatule sau a unei furculițe. Se mai lasă aluatul pe foc până devine auriu - vreo 2 min.
7. Se scoate amestecul pe o farfurie și se pune zahăr pudră şi scorţişoară peste. Se servește cu gem de mere sau prune.

Verdict:
Eu doar am gustat căci le-am făcut mai mult pentru Ionuţ. Au fost delicioase însă uitasem scorţişoara şi am fost apostrofată :p . Deşi dreptatea era de partea mea: reţeta originală nu conţinea scorţişoară.


Sursa: aici


Poftă bună!
Liana 

12 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. si eu fac zilnic, pentru ca lucrez intr-un restaurant german, dar am o reteta diferita

      Ștergere
    2. Eu am luat rețeta de pe net dar mi-ar plăcea sa aflu și rețeta dumneavoastră.

      Ștergere
  2. Astea-s clar pentru mine. Mie nu-mi place sa fac clatite da' la rufoseniile astea delicioase m-as incumeta. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunate! Le voi incerca si eu, cu siguranta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu le-am încercat până acum, dar nu e timpul pierdut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi pentru mine e prima dată dar pot să spun că merită :)

      Ștergere
  5. foarte bune si rapid de facut..

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips