luni, 16 decembrie 2013

Chec simplu în două culori

Sincer, e prima dată când fac un chec simplu, fără fructe sau alte adaosuri. Defat, am mai făcut eu dar ieșeau niște chestii despre care nu vreau să vorbesc. 

Țin minte că o dată am urmat întocmai o rețetă de chec dar am lăsat afară praful de copt. Nu uitasem, doar că eu încercam să nu-l prea folosesc. Vă dați seama că a ieșit checul meu mai plat decât intrase în cuptor.




Ingrediente:
- 2 ouă

- 1 cană zahăr
- 1 plic zahăr vanilat
- 1/2 cană lapte
- 1/2 cană ulei
- 2 lg unt topit
- 2 căni făină
- 2/3 plic praf de copt
- 1/2 lgț sare
- 2 lg mari cacao

Paşii:
1. Se amstecă ouăle cu zahărul şi zahărul vanilat.
2. Se pun laptele și uleiul și se mixează din nou.
3. Se pune praful de copt și sarea. Se cerne făina peste, în câteva ture, amestecând între timp.
4. Se pun două treimi din aluat într-o tavă de chec, căptușită cu hărtie de copt.
5. Restul aluatului se amestecă cu cele 2 linguri de cacao și eventual cu câteva linguri de lapte dacă aluatul devine prea gros. Se pune peste restul blatului în tavă.
6. Se dă la cuptor pentru 40 - 45 de minute sau până trece testul scobitorii.

Verdict:
În primul rănd, foarte pufos, lucru la care nu țineam neapărat. Data viitoare pun mai puțin praf de copt. În schimb gustul a fost extraordinar. Nimic de reproşat. Îl recomand cu căldură şi îi mulţumesc Laurei Sava pentru reţetă.

Sursa de inspiraţie: Laura Sava.


Poftă bună!
Liana

4 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips