vineri, 1 februarie 2013

Pâine de casă



Astăzi cînd pâinea cumpărată e plină de aditivi: conservanţi şi coloranţi, cel mai înţelept este să-ţi faci propria pâine. Şi unde se face mai bine, decât în cuptorul de pâine al bunicii?




Pâinea trebuie frământată foarte mult, lucru despre care nu pot spune că mă încântă, dar probabil, cu mult exerciţiu începe să ţi se pară uşor şi să nu te mai enerveze.




Odată frământată (după ce a fost lăsată să se umfle), cuptorul face toată treaba. Eu am lăsat-o până am decis că e destul de neagră ca să poate fi digerată.
 

Ingredientele:
- 1 kg de făină (pentru 2 forme de chec),
- 25 g drojdie proaspătă sau un plic drojdie uscată
- 1 lingurita de sare,
- aprox. 500 ml apă călduţă

Paşii:
1. Se pune sarea şi făina într-un bol, în mijlocul căreia se face o groapă. Acolo se pune apa şi drojdia, pentru a fermenta.
2. După câteva minute se începe frământatul, care durează aproximativ 30 de minute (până se desprinde aluatul de pe degete).
3. Se lasă aluatul cam 30 min.-1 h, intr-un loc călduros.
4. După ce a crescut, împărţiţi-l în două şi întindeţi-l în tăvi.
5. Pâinea stă la cuptor cam o oră.

Verdict:
 O pâine foarte bună şi îndesată, pe care am învăţat să o preţuiesc. Copil fiind îmi plăcea franzela albă (da, ştiu).


Poftă bună!
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips