joi, 31 ianuarie 2013

Mâncare de vită cu legume

   
Pentru că a trecut parada reţetelor lunii ianuarie, unde Andra, de la mentasirozmarin, ne îndemna la mâncăruri vegetariene cu mere şi cartofi, am gătit ceva cu carne. Dacă sunteţi curioşi de reţetele cu care am participat, aici sunt link-urile: Smoothie pentru întărirea sistemului imunitar, Cartofi Anna (Pommes Anna) şi Supă cremă de cartofi cu usturoi copt .
  



Dar să ne întoarcem la ale noastre. Reţeta aceasta ar trebui postată ca şi "guest post" defapt, pentru că nu  eu am gătit-o, ci doar am gustat-o şi mi-am dat cu părerea: "Aşa ceva vrei să mâncăm?", "Gogoşile alea nu ar trebui să fie dulci?", "Vrei să mâncăm carne cu gogoşi?", "Hmm... Dar nu-i rău." ş.a.m.d. Nu-i greu de ghicit că ungurului meu i se cuvin toate creditele pentru această reţetă, care se numeşte "zöldséges marhaszelet" sau aşa ceva.


Carnea împreună cu legumele



Cartofi pentru aluat









Ingrediente:
- 500 g carne de vită
- 2 morcovi
- 2 cepe
- 1 păstârnac şi/sau ţelină (după gust)
- 100 ml vin roşu
- puţin ulei pentru călit
- sare, piper boabe, busuioc, boia şi alte condimente la alegere.

Pentru gogoşi:
- 2 cartofi
- 500 g făină
- ulei pentru prăjit în el
- drojdie
- sare
- apă călduţă

Paşii:
1.  Se taie carnea cu grosimea de 1 cm şi se prăjeşte pe ambele părţi, până ce se albeşte pe ambele părţi. Apoi se scoate pe o farfurie.
2. Se taie ceapa mărunt şi se căleşte într-o tigaie, până ceapa ajunge sticloasă.
3. Se adaugă morcovii şi păstârnacul tăiate şi se călesc. Se pune sare, piper boabe, boia şi busuioc. 
4. Se adaugă vinul şi carnea până ce scade cantitatea de lichid şi arată ca o tocăniţă (cam 1:30 h, la foc mic). Se mai pune apă din când în când pentru a fierbe mai bine.

Gogoşi:
1. Se fierb cartofii în coajă. Se curăţă şi se zdrobesc ca pentru piure, după care se lasă la răcit.
2. Se face un aluat din făină, cartofi, sare şi drojdie şi se întinde cu sucitorul până ajunge cam de 1 centimetru şi jumătate. 
3. Cu un pahar de ţuică (diametrul de 3, 4 cm) se taie formele în aluat şi se lasă o jumătate de oră.
4. Se prăjesc în ulei, pe ambele părţi.

Verdict:
O reţetă foarte greu de tradus... data viitoare voi sta eu în bucătărie.

Poftă bună!
Laura



2 comentarii:

  1. Asta da, interesant, tentant, promitator! Cam asa ceva te astepti sa gasesti pe un blog cu numele Transylvanian Kitchen si descrierea ”Un blog de mancare din Ardeal”. Pe la dulciuri am vazut aceleasi cupcakes, brownies si smoothies care le-au sucit mintile romancelor in ultimii ani. Macar un Varga Beles... nu se putea? Pita aia e faina, in schimb.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim! La descriere scrie: "Un blog de mancare, din Ardeal" ceea ce inseamna ca blogul si bucataresele sunt din Ardeal, nu mancarea :) Oricum, pe viitor vom separa mancaruri "din lume" si mancaruri "de acasa"

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips