vineri, 20 septembrie 2013

Lecsó la ceaun


Lecsó este o mâncare ungurească, foarte simplă, picantă şi foarte gustoasă (şi săţioasă). După cum veţi vedea în pozele de mai jos conţine: ceapă, slănină, ardei dulce şi iute, roşii şi cârnaţi. 
Erik îmi explică cum că există foarte multe feluri de lecsó, cam tot atâtea câte case ungureşti sunt, ba chiar se pune şi pe iarnă în borcane, ca bază pentru diferite mâncăruri. Îmi mai spune că nu contează aşa de mult modul în care tai legumele, pentru că este o mâncare rustică, asta pentru că îi ziceam că-s prea mari bucăţile :P. Dar adevărul e că atunci când se apucă ungurul meu de gătit am mereu ceva de comentat, însă finalul este întotdeauna un succes. 
Aşa se face că într-o duminică dimineaţa ne facem curaj să încercăm noul ceaun şi să pregătim mâncarea aceea de care auzisem atât de mult, cu nume ciudat, pe care îl uitam mereu şi pe care o lăudau toţi prietenii. Mereu amânam momentul şi pregăteam ceva serios (gulyas cu cât mai multă carne), nu o chestie plină de legume, gen zacuscă (aşa îmi închipuiam eu că e, din ce îmi povestea Erik). Adunaţi toţi fiind, cu căţel, cu purcel şi cu copii proaspăt născuţi :) ne-am apucat de lucru. Vorba vine ne-am apucat... pentru că de fapt băieţii s-au apucat. Şi ţi-i mai mare dragul când vezi o mână de unguri frumoşi care gătesc bine :D. În primul rând, au făcut un foc zdravăn, apoi s-au apucat de tăierea legumele şi a cârnaţilor (pozele de la fiecare pas sunt mai jos). Când a fost gata ne-am aruncat asupra lui, fiecare balotând cam două, trei farfurii. Apoi ne-am apucat de strâns prune (dacă aţi ştii voi ce fain e să strângi prune când sunt cam 10 persoane...) şi apoi am plecat la marş să protestăm, pentru că suntem tineri, încă vii şi nu ne dăm bătuţi aşa uşor.

Se face un foc zdravăn


Se taie slănina


Se taie ceapa


Slănina şi ceapa se călesc împreună


Se adaugă cârnaţii tăiaţi


Se pun şi ardeii tăiaţi


Se adaugă boia dulce şi sare


3 unguri frumoşi taie roşiile


Roşiile în lecso


Se serveşte cu ardei iute




Verdict

Ingrediente (pentru 4 porţii):
- 50 g slănină
- 2 cepe
- 2 bucăţi de cârnaţi
- 1 kg ardei (de diverse culori)
- 1/2 kg roşii
- 2 linguri boia dulce
- sare
- ardei iute

Paşi:
1. Se curăţă ceapa şi se taie mărunt. Slănina şe taie şi ea bucăţele. Ambele se pun la călit în ceaun.
2. Se adaugă cârnaţii tăiaţi şi se amestecă.
3. Ardeii se curăţă şi se taie în felii subţiri. Apoi se adaugă în ceaun.
4. Când ardeii încep să piardă din apă, se pune boiaua şi sarea şi se amestecă.
5. Roşiile se taie direct în ceaun. Se amestecă.
6. Se mai lasă până şi roşiile sunt făcute şi se ia de pe foc.
7. Se serveşte cu ardei iute.

Verdict: Ultima poză.

Poftă bună!
Laura

12 comentarii:

  1. Face si bucatarul meu lecso, dar cred ca bine zicea al tau ca sunt atatea cate familii unguresti :)), ca al nostru lecso n-are deloc carnuri (e un fel de ghiveci, cred ca) - dar familia e foarte putin ungureasca deci probabil de-aia s-a modificat atat de mult reteta pana a ajuns la ei :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai vai vai !!!!! Ce nebunie aici la voi , si ce baieti harnici !!!
    Mi-ai facut o pofta de zile mari , dar si de-o iesire in natura , recunosc !! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sanse sa o fac in ceaun la foc de lemne nu o sa am prea curand... dar as incerca sa o fac pe plita :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bun trebuie sa fie , nu am mancat niciodata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce misto arata tot...e bio,e ca la tara.
    Mi-e pofta si mie de-o mancare la ceaun si a ta arata minunat!
    Totul e si pe gustul meu:)Felicitari!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips