marți, 11 decembrie 2012

Piure de dovleac


Am tot văzut în magazine dovleci de plăcintă în ultimul timp. Am luat de mai multe ori şi am încercat să îi gătesc cum am ştiut eu mai bine: i-am băgat la copt, în cuptor.


Ideea a fost bună însă eu încercam să-i consum apoi ca atare, fără nici un adaos. Şi trebuie să recunosc că de fiecare dată mă puneam singură să jur că nu îi mai gătesc aşa. Aveau un gust atât de banal că aproape adormeam mâncând. 

Procesul de scobire a dovleacului
Dar, de curând am descoperit o reţetă extraordinară aici. Am cumpărat dovleacul, l-am scobit cu un linguroi pentru îngheţată şi apoi am făcut ce ştiam eu mai bine: l-am băgat în cuptor.

Am pus şi puţină apă în tavă


Daaaaar....şi aici intervine partea interesantă - în loc să îl mănânc după ce l-am scos din cuptor, am urmat pas cu pas (ceea ce rar se întâmplă) reţetă femeii pionier. Femeia asta e extraordinară, apropo. Are nişte reţete  fenomenale şi nu îi e frică de grăsimi. Aşa da!

Revenind la dovleacul meu: i-am scobit miezul copt cu aceeaşi lingură pentru îngheţată, spălată între timp, bineînţeles.


L-am fleoşcoit cu o furculiţă. Cum? Voi nu folosiţi cuvântul 'fleoşcoit'? Hmmmm.....


Am pus puţin unt, mult mai puţin decât în reţeta originală (eu nu sunt aşa curajoasă). Am pus şi nişte sare şi am sărit peste siropul de arţar. Vroiam o mâncare sărată.

Am amestecat şi gata a fost piureul de dovleac. Nu l-am mai pus nici în blender pentru că vroiam să se simtă textura dovleacului. Ok, m-aţi prins, de lene nu l-am pus...

Şi ok, nu am urmărit chiar pas cu pas reţeta.






Ingrediente:
- 1 dovleac de placintă
- 30-50 g unt (82% grăsime)
- 1 lgţ sare

Paşii:
1. Se spală dovleacul şi se taie în două bucăti egale.
2. Se aşează într-o tavă tapetată cu folie de aluminiu, cu fața în jos. Se pune puțină apă în tavă.
3. Se introduce în cuptorul preîncălzit și se coace o oră (eventual poate fi întors după o jumatăte de oră cu fața în sus).
4. După ce e copt se curață de coajă și se pune într-un vas destul de adânc.
5. Se pune peste sarea şi untul.
6. Se paseaza cu furculița sau mixerul.

Verdict: 
Delicios! Atât am avut numai de zis.

Cu ce l-aş servi: 
Probabil ar merge bine cu carne de pasăre, cu o o salata de sfecla roșie lângă - asta mă duce cu gândul la o mâncare foarte potrivită pentru un început de iarnă.

Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips