joi, 17 ianuarie 2013

Friptură de vită pe grătar - varianta 1

Postarea de azi e scurtă, ca şi reţeta, de altfel.




Am făcut de câteva ori în trecut friptură de vită şi întotdeauna, fără greş, ieşea ceea ce în popor se numeşte 'talpă'.

Scuze de etichetă.

Acum a fost prima dată cand a ieşit bună carnea. Chiar bună de tot. Oau, dar ma laud cam mult, nu? La fiecare reţetă nu uit să menţionez 'vai, ce bună mi-a ieşit'. Adevărul e că pun pe blog doar reţetele reuşite.
Dar să revenim la friptură...

Am folosit puţine ingrediente: sare, piper şi un mix de condimente pentru friptură.





Există două variante de a săra carnea de vită pentru grătar, variante ce se bat cap în cap: 
1. Chiar înainte de a o pune pe grătar, ca să nu lase foarte multă apă şi să devină prea uscată.
2. Înainte cu cel puţin o oră (depinde de grosimea cărnii) pentru a 'relaxa' carnea. Astfel aceasta va fi mai savuroasă. Există o explicaţie foarte faină aici, cu desene foarte explicite.

Eu am încercat deocamdată doar prima variantă. Revin cu un nou post când o voi încerca pe a doua.


Un alt aspect foarte important este să nu lăsăm prea mult carnea pe grătar. Nu sunt eu dintr-o dată expert în prepararea cărnii pe grătar însă am respectat recomandările citite în căteva locuri şi cam, toate zic aceeaşi chestie.
În funcţie de grosimea cărnii, pentru fiecare 2 cm grosime, friptura se lasă pe grătar:
- 2 min pe fiecare parte pentru friptură în sânge
- 4 min pentru friptură medie
- 6 min pentru friptură bine făcută.

Astfel, dacă friptura voastră are 4 cm grosime şi doriţi o friptură medie, o veţi lăsa pe grătar 8 min pe fiecare parte. Puţin probabil însă să  găsiţi friptură de 4 cm. Acesta a fost un exemplu prost. Dar aţi prins ideea.






Hmmmmm, parcă ziceam că acesta va fi o postare scurtă. Se pare că sunt o mincinoasă.


Ingrediente:
- 2 bucăţi carne vită, de 2 cm grosime fiecare
- sare, piper
- alte condimente, după preferinţe
- 1 lg ulei

Paşii:
1. Se încălzeşte bine grătarul.
2. (Opţional) Se unge cu ulei grătarul. Eu am un grătar de fontă pe care îl pun pe 2 ochiuri de argaz şi la acesta e nevoie de puţin ulei. Dacă este un grătar clasic, se poate sări peste acest pas.
3. Se aşează carnea pe grătar. 
4. Se întoarce la 90de grade când s-a scurs jumătate din timpul dedicat unei părţi. Acest pas e doar pentru a face urmele alea faine, carourile adică. Asta înseamnă că pentru exemplul de mai sus cu carnea groasă de 4 cm, o întoarcem la 90 de grade dupa 4 min.
5. Se întoarce pe cealaltă parte cînd s-a scurs tot timpul dedicat unei părţi.
6. Se repetă pasul 4.
7. Când e gata carnea, se scoate pe o farfurie şi se lasă câteva minute să se 'odihnească' înainte de a o servi.


Poftă bună!
Liana

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips