marți, 26 februarie 2013

Brioșe cu lămâie, mac și gem de trandafir




O nouă tură de brioșe, de data aceasta nu chiar atât de sănătoase. Acestea sunt mai mult un desert și mai puțin mic-dejun.
 
Ingredientele

Am amestecat untul topit cu zahărul. Apoi am încorporat ouăle. Am amestecat apoi și iaurtul, esențele, sucul și coaja de lămâie în compoziție.
 

Ultimele au fost ingredeintele uscate: făina, sarea, praful de copt și puțin bicarbonat.

 
Am pus aluatul în hartiuțe speciale pentru brioșe, în tava specială pentru brioșe :D

 


Am pus câte o linguriță de gem de trandafir pe fiecare brioșă. Am facut asta pentru că aveam niște gem ce stătea de ceva vreme în frigider, desfăcut. Se poate pune orice gem. Dar cu gem de trandafir deja avem de-a face cu niște delicatese.



Paul este un priten bun şi unul din 'testerii' acestui blog. L-am rugat pe el să dea verdictul. Vedeți mai jos ce a zis.
 



Ingrediente:
- 100 g unt (jumătate poate fi ulei de cocos topit)
- 100 g zahăr (jumate de cană)
- 2 ouă
- 3/4 cană iaurt simplu (200 ml)
- sucul şi coaja rasă de la o lămâie medie
- 1 lgț esență vanilie
- 2 căni făină albă
- 3 lgţ seminţe mac
- jumătate de lgţ sare
- 2 lgţ praf de copt (eventual şi bicarbonat, jumate de lgţ)
- opțional - 2 lg esenţă de floare de portocal

- gem de trandafir

Pașii:
1. Se topește untul (şi/sau uleiul de cocos) și apoi se amstecă bine cu zahărul.
2. Se pun oăle. Se amestecă.
3. Se pune iaurtul, sucul și coaja de lămâie, esența de floare de portocală și cea de vanilie. Se amestecă foarte bine căci după ce punem ingredientele uscate trebuie amestecat așa, mai finuț. Ca să nu iasă dense brioșele, nu de alta.
4. Se pun ingredientele uscate în câteva ture, nu tot odată. Se amestecă prin falduri mari cu o spatulă.
5. La ultima tură de făină se pune și macul. Se amestecă până se încorporează macul.
6. Se pune aluatul în tava de brioșe pregătită (unsă cu unt/ulei sau în cupe de hârtie speciale). Fiecare cupă se umple 3/4 din capacitate.
7. Se pune câte o linguriță de gem de trandafiri deasupra.
8. Se pun în cuptor și se coc 18-25 min la 200 C.

Verdictul lui Paul:
Consistenţa: nici prea sfărâmicioase, nici prea clicoase deci a fost numai bună.
Gustul: puţin acrişor, nu prea dulce, potrivit pentru un mic-dejun rapid. Macul nu se simte. Ceea ce poate fi și bine și rău.
În concluzie, Paul spune că i-au plăcut tare mult brioşele.


Poftă bună!
Liana

2 comentarii:

  1. Foarte fain blogul, pozele de nota 10. Cat despre briose, am o adevarata pasiune pentru ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim frumos! Și eu am o pasiune pentru brioșe, deși probabil dintr-un motiv mai neobișnuit: mi se par cele mai simpatice/drăguțe prăjituri. Știu că sună cel puțin ciudat dar asta e adevărul :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips