miercuri, 27 februarie 2013

Un fel de chili cu carne de pui și linte


În primul rând trebuie să explic ce este un chili, mâncare nu prea cunoscută prin părțile astea (deocamdată).  Aceasta este o mâncare cu carne, de obicei de vacă, cu chiles (pluralul de la chili, ardei chili) sau alt fel de ardei și cu fasole. Cam asta este în esență.





Însă există atâtea variațiuni încât cam orice mâncare cu orice fel de carne și orice fel de fasole se poate numi chili. De acee mi-am permis și eu să numesc acestă mâncare "un fel de chili".




Și încă ceva: trebuie făcută distincția între chili (mâncarea) și chiles (ardei).


Amestecul de condimente pentru chili este o altă poveste, cu multe variante. Nu am găsit prin magazine pe la noi, așa că mi l-am făcut singură. Aici este o rețetă bună. Eu nu am pus ceapă granulată pentru că nu aveam și nici sare pentru că prefer să o pun direct în mâncare.






Ingrediente:
- 1 cană linte verde
- 1 cană linte roșie, decorticată
- 200 g carne de pui tocată
- 1 ceapă medie
- 2-4 căței de usturoi
- 2-3 ardei
- 2 morcovi medii
- 2-3 tulpini de apio
- 1 roșie
- 2 lgț amestec pentru chili
- 3,5 l apă
- sare, după gust
- frunze de țelină

Pașii:
1. Se călește puțin ceapa, 1-2 min după care se pune carnea de pui și usturoiul. Se amestecă bine și se mai călește 5 min, amestecând din când în când.
2. Se taie legumele în cubulețe mici.
3. Se pun legumele și se amestecă bine. Se pune apa peste.
4.După ce a fiert acest amestec 15-20 min, se pune lintea, care în prealabil a fost spălată și lăsată la înmuiat 2 h.
5. Se pune roșia și frunzele de telină, tocate cât mai mărunt.
6. Se pun condimentele. Se mai lasă la foc mic până când lintea este complet fiartă (aprox 20 min).
7. Se servește cu smântână.

Verdict:
A fost o mâncare foarte ușoară dar și foarte gustoasă. Voi repeta această rețetă.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips