luni, 19 august 2013

Supă de roşii cu paste risoni

În primul rând, bine v-am regăsit! Sper că între timp aţi petrecut bine!

Reţeta de azi e ceva ce îmi doresc să (încerc să) fac de mult timp. În mod normal, supele de roşii sunt supe creme. Eu am căutat o reţetă cu legume şi aşa ceva am încercat să fac. Şi cu nişte paste tare simpatice care se numesc risoni sau orzo



Am călit puţin legumele ca mi se părea că aşa se potriveşte. Roşiile le-am băgat în blender, ca să-mi fie mai uşor (deşi a trebuit apoi să spăl blenderul pe bucăţele). 


Poate fi servită cu smântână, cu parmezan ras sau crutoane. Fiind o supă fără carne/grăsime poate fi servită şi rece.


Cu această supă dorim să participăm la provocarea 'Dulce Românie' de luna acesta, provocare găzduită de Diana de la Disturbingly Delicious. Diana a propus ca ingrediente roşiile (ergo supa de roşii) şi reţete cu arome de vară, de vacanţă (la asta lucrează Laura, veţi vedea reţeta ei în curând).




Ingrediente:
- 4 roşii
- 1 cană mică paste risoni (Barilla)
- 2 tulpini de ţelină
- 2 morcovi
- 1 ceapă
- 4 căței de usturoi
- 1 ardei roşu
- 1 gogoșar
- 1 cană mică sos de roşii conservat
- sare, turmenic, boia afumată, busuioc uscat, zahăr - câte o lgț din fiecare

Paşii:
1. Se călesc legumele în puțin ulei și apă (părți egale).
2. Se pune apa şi se dă un clocot.
3. Intre timp se pregătesc roşiile: se spală şi se taie grosier, se pun în blender şi se pulsează până devin un sos fin.
4. Se pune sosul de roşii proaspete în supă. Se pun condimentele.
5. După aprox 20 de min se pune usturoiul, sosul de roșii din conservă și pastele risoni.
6. Se mai fierbe cam 15 minute și la sfârșit se pune busuioc proaspăt, dacă aveți. Eu nu am avut.

Verdict:
Un alt experiment reuşit - dulce-acrişoară, cu un gust vag de afumat, de la boia şi de la legumele prăjite. Ce aş fi schimbat? Aş fi pus busuioc proaspăt şi nu uscat. Dar nu aveam deci... data viitoare.


Poftă bună!
Liana

2 comentarii:

  1. Yum! Buna supica de rosii si chiar nu putea sa lipseasca de la parada. Multumesc Liana. xox

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips