vineri, 30 mai 2014

Omletă spaniolă (Tortilla española)




Această rețetă are  o poveste haioasă în spatele ei. E haioasă acum, dar pe moment nu a fost. E vorba, bineînțeles de o altă boroboață de a mea.



Totul a decurs perfect până am pus amestecul de ouă peste cartofi. Am așteptat apoi cuminte să se întărească amestecul să pot întoarce și eu omleta așa cum văzusem pe multe site-uri: pui o farfurie peste tigaie, rotești tigaia peste farfurie și apoi ridici tigaia. Omleta, care ar trebui să rămână în farfurie, o punem înapoi în tigaie, cu partea prăjită în sus, evident.

Jumătate din amestec

... și ce a mai rămas în tigaie

No, eu am întâmpinat ceva probleme la întorsul pe farfurie: o parte din amestec a căzut pe aragaz/blat/chiuvetă/pe jos. Eu stăteam și mă uitam siderată cum curge - că așa sunt ardelenii, mai molcomi. Nu am disperat căci tot am rămas cu ceva omletă deci Ionuț nu s-a culcat flâmând.



Ingrediente:
- 500 gr cartofi
- 5 oua

- 1 ceapă medie
- 1/4 ardei gras
- pătrunjel
- ulei
- 1 lg smântână pentru gătit/lapte
- sare, piper



Pașii:
1. Curățăm și spălăm cartofii apoi îi tăiem cubulețe.
2. Ceapa, tăiată solzișori, o călim în destul ulei cât să o acopere, pentru maxim 5 minute.
3.Punem cartofii peste ceapă, punem condimentele, amestecăm bine și pume apoi capacul. Amestecăm din când în când până cartofii sunt destul de moi (va dura vreo 15-20 de minute până se prăjesc).
4. Amestecăm între timp ouăle cu smântâna. Când cartofii sunt gata, punem ouăle peste.
5. Prăjim tortilla la foc mic timp de 4-5 minute pe o parte, apoi o întoarcem (cu ajutorul unei farfurii mari) și o prajim 3-4 minute și pe cealaltă parte. 

Verdict:
Destul de bună și sățioasă deși nu sunt un mare fan al omletelor prea prăjite. Dacă nu o prăjeam așa, ar fi rămas prea nefăcută în mijloc, deci nicicum nu e bine. Și durează cam mult pregătirea + prepararea.

Surse: in română și în engleză.



Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips