luni, 6 octombrie 2014

Gem de prune


























Mai nou m-am specializat pe gemuri, adică am gătit cam 3 feluri de gemuri anul acesta şi sunt extrem de mândră :D Mie îmi plac gemurile acrişoare, cu cât mai puţin zahăr şi aşa sunt şi majoritatea reţetelor de dulciuri pe care le prepar. 




























Ingrediente:
- 5 kg prune
- 350 g zahăr

Paşii:
1. Se spală prunele. Se separă fructele de sâmburi.
2. Se pun toatele prunele într-o oală pe foc. De obicei nu se pune apă, prunele lăsând zeamă. Eu însă am fost nevoită să adaug cam 50-100 ml apă. 
3. Se fierbe cam 1h 30 minute (aşa cum am făcut eu) sau chiar 2 h, funcţie de ce consistenţă doriţi. În tot acest timp trebuie amestecat în gem. Zahărul se pune doar la sfârşit.
4. În borcanele spălate şi sterilizate (există mai multe moduri) se toarnă gemul. Eu pun borcanele într-o tavă şi torn în ele gemul în timp ce ele se află acolo. Nu ştiu dacă e adevărat că doar aşa nu se sparg borcanele, sau e doar o superstiţie, însă nu vreau să mă conving de contrariu. După ce am pus gemul, pun capacele pe borcane, le întorc cu capacele în jos şi tot aşa le pun la dunst, sub multe perne şi pături, pentru câteva zile, până se răcesc complet borcanele.

Verdict: Un gem foarte bun, acrişor, tocmai pe gustul meu. Singura obiecţie ar fi că nu am amestecat destul în oală şi chiar dacă aceasta avea fund dublu, tot s-a prins gemul de fundul oalei. Data viitoare voi fi mai vigilentă.

Poftă bună!
Laura

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips