luni, 7 ianuarie 2013

Brioșe cu banane și streusel

    
Am mai făcut de cuând nişte brioşe. Cu banane.




Şi cu streusel. Asta e o chestie ce pare inutilă la prima vedere dar aşa un gust bun dă brioşelor şi cred că oricărei prăjituri. Eu nu am făcut un streusel clasic (făină, zahăr, unt) ci am improvizat. Am renunţat de tot la unt că nu-i vedeam rostul. Am renunţat şi la făină şi am pus fulgi de ovăz în loc, măcinați. La zahăr nu am renunţat însă am pus zahăr brun. Şi am mai pus migdale măcinate şi scorţişoară, că aşa mi se părea că merg bine cu bananele. Adevărul e că asta se dorește a fi o variantă mai sănătoasă de streusel.




Aluatul nu e mare lucru. Un aluat obişnuit de brioşe. Însă am pus o surpiză înăuntru: căteva bucăţele de ciocolată neagră.





   
Am pus aluatul în tava de brioşe, în cupele de hârtie speciale.


 

După 25 de minute în cuptor arătau aşa:




     
Ingrediente:
Pentru brioșe (12 bucăți):
- 1/2 pachet unt (100 gr)
- 1/2 cană zahăr
- 2 ouă
- 1lgț ptaf de copt
- 1/2 lgț bicarbonat de sodiu
- 1/4 lgț sare
- 3 banane foarte coapte
- 250 gr faină albă (eu am folosit jumătate albă, jumătate spelta)
- câteva bucăţele de ciocolată neagră

Pentru streusel:
- un pumn migdale neprajite, fără sare, măcinate grosier
- un pumn fulgi ovăz
- 1/2 cană zahăr brun
- 1/2 lgț scorțișoară
Se amestecă pur și simplu toate ingredientele.


Pașii:
1. Se amestecă bine untul cu zaharul.
2. Se pun bananele, pasate în prealabil. Se amestecă.
3. Se pun pe rând ouăle și din nou se amestecă bine aluatul.
4. Se încorporează făina și sarea.
5. Se pune bicarbonatul, dizolvat într-o lingură de apă și apoi praful de copt.
6. Se tapetează o tavă de brioșe cu hârtie specială.
7. Se toarnă aluatul în tavă.
8. Se pune câte o linguriță de streusel pe fiecare brioșă.
9. Se coc 20-30 de min la 220C (depinde de cuptor).

Verdict:
Bune și sănătoase.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips