luni, 25 martie 2013

Maioneză de casă


Aceasta este una din puţinele reţete cu care am plecat de acasă. Şi acum, de câte ori am nevoie, fac maioneza de casă şi mai mult, o fac cu lingura de lemn (lingură sculptată de mine :P) şi nu cu mixerul.
Dacă vă întrebaţi de ce are maioneza mea culoarea galbenă, e pentru că am folosit ouă de casă :D


Există mai multe reţete de care am auzit: cu ou fiert, fără, cu smântână, cu apă rece. Ei bine, reţeta mea nu dă niciodată greş şi conţine doar o linguriţă de muştar, un gălbenuş şi cam 200 ml ulei. Muştar se mai poate adăuga dacă e nevoie. De căte ori văd că mi se taie maioneza mai pun o linguriţă sau o jumătate de linguriţă de muştar. 
Dar după cum spunea mama mea mereu, secretul e să amesteci întotdeauna în aceeaşi parte. 



Ingrediente: 
- 1 gălbenuş
- 1 lgţ muştar
- 200 ml ulei

Paşii:
1. Se pune gălbenuşul şi muştarul într-un bol şi se amestecă bine, mereu în acelaşi sens. Eu dreptace fiind amesteca în sensul invers al acelor de ceasornic.
2. Se pune ulei treptat şi se amestecă. La început mai puţin, iar spre sfârşit se poate pune mai mult ulei. Nu uitaţi să amestecaţi mereu în aceeasi parte. Defapt nici nu ştiu ce se întâmplă dacă amesteci în cealaltă parte, pentru că nu am încercat niciodată :P
3. Se adaugă la diferite mâncăruri, simplă sau cu smântână.

Verdict:
O maioneză mai sănătoasă.


Poftă bună!
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips