joi, 1 august 2013

Prăjitură cu mere

Astăzi am mult de lucru: cu două laptopuri în față (pentru serviciu și pentru blog), cu căștile în urechi și cu un pahar de vin: this is how I roll! Nu prea am timp și nici inspirație, așa că o să las pozele să vorbească .


Aluatul a iesit cam moale, din păcate. Ca aluatul pentru gogoși, cam așa. La un moment dat, trăgeam de el cu degetele, îl întindeam cu furculița, cu cuţitul, era tot amestect cu măr ... nu e de povestit.



   
Ionuț a reusit însă o performanţă: să o mănânce toată într-o zi!! M-am grăbit să-i fac poze și ăsta e motivul pentru care nu sunt  pozele mai frumoase (și pentru că nu am talent, ar zice unii).



Ingrediente:
Pentru foi:
- 500 g făină
- 7-8 linguri de zahăr
- 1 plic praf de copt
- 2 ouă
- 150 g unt
- 3 lg smântână
- 1 lgţ esenţă de vanilie
- 1 lgţ esenţă floare de portocal

Pentru umplutura:
- 2.5 - 3 kg măr ras
- 200 g zahăr
- 1 lgț melasă
- 1 lgţ cu varf scorţişoară
- o mână de  gris

Paşii:
1. Mărul se dă pe răzătoare, se scurge puţin, se amestecă apoi cu zahărul, scorţişoara şi gris.
2. Se prepară aluatul pentru foi, amestecând  toate ingredientele. Se separă aluatul în două părți egale.
3. Se întinde o foaie de aluat într-o tavă tepetată cu unt și făină.
4. Se pune amestecul de mere peste.
5. Se întinde peste mere cealaltă foaie de aluat.
6. Se dă prăjitura la cuptor, la 200C pentru 40-45 de min..

Verdict:
Delicioasă! Dacă nu m-ar fi chinuit atât blatul acela, aș zice că o mai fac în curând dar trebuie să-mi revin mai întâi.

Sursele mele de inspirație: o rețetă clasică, una cu blat pufos și încă una clasică.


Poftă bună!

Liana

14 comentarii:

  1. In final gustul conteaza arata tare bine.o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca am putut sa te inspir! Arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Prajitura cu mere este printre preferatele mele. O bunatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi mie îmi place tare mult! Păcat că nu se face singură...

      Ștergere
  4. Prajitura arata demential..Bravo :-*:-*

    RăspundețiȘtergere
  5. Doar ce m-am intors din Transilvania dar am adus cu mine doi nepoti din zona si care au o pasiune pentru prajitura asta.
    ... asadar, reteta notata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! vreau sa fac si eu prajitura asta si am niste indoieli. Merele nu ar trebui calite inainte sa le pun pe foi? iar untul se pune solid sau lichid? Multumesc!


      Ștergere
    2. Bună! Eu nu călesc niciodată merele pentru prăjitură deși știu că alte persoane o fac. Mi se pare că devin prea gelatinoase dacă le călești. Iar untul trebuie să fie solid când îl puneți în aluat.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips