vineri, 17 ianuarie 2014

Spaghete (alla) carbonara


























Aceste spaghete sunt preferatele mele şi culmea chiar dacă nu îmi prea plac ouăle. Le prepar cam cel puţin o dată, de două ori pe lună şi totuşi până acum nu am pus reţeta pentru că nu erau cele "adevărate". Eu le făceam cu smântână, nucşoară, oregano, usturoi, chiar busuioc uneori şi cine ştie ce nu puneam, când de fapt spaghetele carbonara sunt foarte simple, cu ingrediente puţine, dar bune. Acum probabil vă întrebaţi de unde vine deşteptarea mea :P 

Păi a venit prietena, pomenită în reţeta asta, acasă (de la Torino), m-a blagoslovit bine că a văzut ea în poze că am fiert prea mult pastele şi că e musai să facem altele, să îmi arate cum se fac alea "adevărate". Vă spun drept că mai mult de frica ei nu am pus până acum paste pe blog. Aşa că ne-am adunat vreo zece la casa ei şi ea s-a apucat de gătit şi eu de luat notiţe. Înainte de paste a pregătit şi nişte bruschete cu roşii şi usturoi (de care nu mă pot sătura niciodată) şi încă o garnitură de ardei prăjiţi pe care am servit-o tot pe felii de pâine prăjită. Reţeta aceasta o voi publica mai încolo pe blog, poate după ce fac nişte poze şi cu rezultatul final, pentru că acolo a fost greu cu zece guri flămânde şi nu am mai apucat să le pozez. Dar să revin la spaghetele carbonara. Prietena aceasta mi-a spus că nu am nevoie decât de ouă, pecorino romano (în cel mai rău caz parmezan), spaghete (dar nu din astea româneşti că strici gustul), mult piper, şuncă sărată şi ulei extravirgin de măsline, cum scrie de fapt şi pe blogul ei Reţete în doi. Mă bucur că m-am "deşteptat", pentru că acum îmi plac şi mai mult spaghetele carbonara şi le prepar cel puţin o dată pe săptămână :D



























Ingrediente:
- 350 g spaghete
- 2, 3 ouă
- 100 g șuncă sărată sau șuncă afumată   
- pecorino romano sau parmezan ras (după gust)
- mult piper
- ulei extravirgin de măsline 

Paşii:
1. Se taie şunca mărunt sau bucaţi, în funcţie de cum vă place şi se prăjeşte în 2-3 linguri de ulei extravirgin de măsline.
2. Între timp se dă pe răzătoare pecorino romano sau, în lipsă, parmezan.
3. Se amestecă cu 2-3 ouă bătute şi piper, peste care se pune şunca prăjită cu tot uleiul aferent. Se amestecă.
4. Se fierb spaghetele după instrucţiunile de pe pachet (nu mai mult). Scurgeţi spaghetele, nu le daţi prin jet de apă rece şi puneţi-le înapoi în oală. Se pune compoziţia de ouă peste pastele fierbinţi şi se amestecă bine.

Verdict: Sunt şi mai bune fără smântână.

Poftă bună!
Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips